Remmen brukar behöva några mil för att bli mjuk och finAlex.asplund skrev:Tjena! undrar varför min aerox är as slö efter rembyte? bytte till motorforce original rem? tacksam för svar
Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Har ställt in förgasaren perfekt nu, men känner att den varvar ut förlätt.. vilken skillnad gör en sportvariator? kommer den växla jämnare då?rexzo skrev:Mjooo de är ju sant;) då är väll något annat som ska justeras får se över förgasarinställningenAlex.asplund skrev:kommer du ingenstans fast moppen går upp i varv så slirar remmen
det ska vara så med en scooter som är 2taktLådden skrev:Tja! Har en Peugeot Jetforce som jag nyss köpt.
Dock så tycker jag att den är sjukt slö i startögonblicket, den vill inte börja driva förrän man varvar ca. 6000. Sedan så vill den ligga på ca. 9500 rpm när man ligger i ca. 50 Varför?
Vad kan det bero på? Moppen har stått väldigt länge kan också tilläggas. Kan remmen bli hård om den förvarats i kallförråd?
Moppen är helt original.
pellegj skrev:Hej!
Köpte Malossi - Kopplingskit (Delta System MHR) 107mm ( http://www.twostroke.se/product.asp?product=27292 ).
Problemet är bara att när jag monterar den så vägrar moppen göra mer än 60 där jag hittills toppat 75 (släppte av där). Vet inte riktigt vad jag ska göra, känns ju sisådär när det blir det resultatet.
Någon som har nån ide?
EDIT 1: Såg från början på nätet att fjädrarna skulle vara inställda på min belastning som standard, men så är var det inte när jag skruvade isär för att kolla, de satt på mellanläget. Satte dem i alla fall på lättaste och vikten i mitten, har inte hunnit testa än dock (är nog tvungen vänta nån timme till först).
EDIT 2: Gjorde ingen skillnad, hade jag väl inte trott heller. Bytte kopplingsklocka och satte dit original tillsammans med Malossikopplingen. Nu drar den upp till 70, sedan begränsas den. Det känns som när begränsningen slår till innan jag klippte kablarna.
Sammanfattning:
Malossi koppling och Malossi kopplingsklocka, begränsas vid 60.
Original koppling och Malossi kopplingsklocka, begränsas vid 60.
Malossi koppling och original kopplinsklocka, begränsas vid 70.
Original koppling och original kopplingsklocka, 75 och det fanns mer kvar.
På något vis verkar det ju som CDI'n ändå varvtalsbegränsar med Malossi-grejerna på plats.
Setup:
Cylinder: Naraku 72cc
Avgasrör: Naraku Traffic (ostrypt)
Förgasare: Original med 98 munstycke
Luftfilter: Original bortplockad pip invändigt
Variator: Malossi - Variatorkit (Multivar) 4-takt ( http://www.twostroke.se/product.asp?product=16668 )
Koppling: Original
Tryckfjäder: Medföljande till variatorn
CDI: Original med klippt kabel för varvbegränsningen
Aerox Setup:G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Vill du ha bättre acceleration ska du lägga i lättare vikter. Prova lägg på lite hårdare kopplingsfjädrar istället så får du hårdare take offjoakimsprint skrev:tja! någon som vet vad jag ska ha för några variatorvikter på min baotian sprint 09? har original nu och dom är tydligen på 5g.. kan det verkligen stämma? dom är orangea om det har någon betydelse (kanske finns någon tabell typ färg=vikt) jag vill ha lite mer axx i den. känner att de är lite konstigt med så pass lätta vikter ändå, tänkte beställa 5.5g men var tvungen att kolla vad som sitter i den nu... Tacksam för snabba svar!
Mvh joakim