´Hej, jag har en peugeot blaster rcup -08. jag har köpt ett lazer xpro, men jag vet inte vad jag ska ha för vikter.. bör man ha mer eller mindre än 5g?
Och sen undrar jag om man kan ha t.ex. Stage 6 vikter med orginal variator? eller måste man köpa vikter till orginal variatorn?
´Hej, jag har en peugeot blaster rcup -08. jag har köpt ett lazer xpro, men jag vet inte vad jag ska ha för vikter.. bör man ha mer eller mindre än 5g?
Och sen undrar jag om man kan ha t.ex. Stage 6 vikter med orginal variator? eller måste man köpa vikter till orginal variatorn?
den går segt den toppar inte ens på raksträkor
bara i en lång nerförbacke vad kan vara felet då ,
kan det vara varitorn ingen v-bricka heller den hjälpte inget.
går skit segt i backar .
vi tror att det är fel vikter till motoforce varitorn trimm varitor .
hej hade tänkt att byta kopplingsfjädrar på min baotian men är det bara att köpa ny fjädrar och sätta in dem och tuta och köra eller måste jag köpa en helt ny koppling?
ja har nyss köpt ny koppling. (fly clutch) o ja har bytt t de hårdaste fjädrarna till sport. (6000-7500 RPM) och till min org koppling hadde ja 4500-5500 o då drog den direkt från start men nu med den nya koppliongen o fjädrarna så är den seg ibörjan trotts att den har hårdare fjädrar..
nu t frågan.: beror de på att kopplingen inte är insliten eller måste ja ha lättare vikter?
mvh//aLEx
Någon som vill ha invite till LOCKERZ? PM:a E-mail
Tjenare, har ett problem som jag vet att jag inte är ensam om! Efter att jag dragit variatorringen på min cpi popcorn så märktes det ingen skillnad alls! Moppen växlar alltså inte ut mer än vad den gjorde innan, vad kan jag göra åt problemet?
Snälla hjälp någon! Har leovince zx på o moppen varvar som SATAN efter 60 km/h
Honda CRF 250 med Akrapovic helsystem - de e grejer de!
ja har nyss köpt ny koppling. (fly clutch) o ja har bytt t de hårdaste fjädrarna till sport. (6000-7500 RPM) och till min org koppling hadde ja 4500-5500 o då drog den direkt från start men nu med den nya koppliongen o fjädrarna så är den seg ibörjan trotts att den har hårdare fjädrar..
nu t frågan.: beror de på att kopplingen inte är insliten eller måste ja ha lättare vikter?
mvh//aLEx
Någon som vill ha invite till LOCKERZ? PM:a E-mail
Tjenare, har ett problem som jag vet att jag inte är ensam om! Efter att jag dragit variatorringen på min cpi popcorn så märktes det ingen skillnad alls! Moppen växlar alltså inte ut mer än vad den gjorde innan, vad kan jag göra åt problemet?
Snälla hjälp någon! Har leovince zx på o moppen varvar som SATAN efter 60 km/h
Honda CRF 250 med Akrapovic helsystem - de e grejer de!
Vet någon vad jag ska ha ungefär för vikter för att matcha mitt Stage6 Pro Replica rör? Bara dragen v-ring och Sportluftfilter,munstycke bytt för övrigt.
Vill ha skönt axx!
chani skrev:Vet någon vad jag ska ha ungefär för vikter för att matcha mitt Stage6 Pro Replica rör? Bara dragen v-ring och Sportluftfilter,munstycke bytt för övrigt.
Vill ha skönt axx!
har oxzå den setupen fast jag har kopplingsfjädrar oxzå o jag ska testa med 3,7 g kan säga sen hur den går med dem dock kan det juh vara ganska olika ifrån moped till moped har beställt och dom kommer när som helst berättar då om du inte fått svar
När man ska ta bort variatorkåpan på en Honda X8RS, hur gör man då?
Måste man ta bort hela bakhjulet? för jag har skruvat bort alla skruvar, men den sitter fast i något som kan vara hela axeln till bakhjulet. Nån som vet?
chani skrev:Vet någon vad jag ska ha ungefär för vikter för att matcha mitt Stage6 Pro Replica rör? Bara dragen v-ring och Sportluftfilter,munstycke bytt för övrigt.
Vill ha skönt axx!
har oxzå den setupen fast jag har kopplingsfjädrar oxzå o jag ska testa med 3,7 g kan säga sen hur den går med dem dock kan det juh vara ganska olika ifrån moped till moped har beställt och dom kommer när som helst berättar då om du inte fått svar
Schyrre!
Jag funderar också på att byta kopplingsfjädrar. Kan du länka hurdana du har?
robban2 skrev:hej hade tänkt att byta kopplingsfjädrar på min baotian men är det bara att köpa ny fjädrar och sätta in dem och tuta och köra eller måste jag köpa en helt ny koppling?
mxjonte skrev:Tjenare, har ett problem som jag vet att jag inte är ensam om! Efter att jag dragit variatorringen på min cpi popcorn så märktes det ingen skillnad alls! Moppen växlar alltså inte ut mer än vad den gjorde innan, vad kan jag göra åt problemet?
Snälla hjälp någon! Har leovince zx på o moppen varvar som SATAN efter 60 km/h
När man ska ta bort variatorkåpan på en Honda X8RS, hur gör man då?
Måste man ta bort hela bakhjulet? för jag har skruvat bort alla skruvar, men den sitter fast i något som kan vara hela axeln till bakhjulet. Nån som vet?
Tack på förhand!
bara att ta i det ska sitta så hårt och nej du behöver inte ta bort hjulet bara att lirka till slut lossnar den
Tjenare, fixade min vivacity idag, opluggade effektröret och variatorn, men den går till 55km/h sen växlar den ej ut mer, behöver jag annan kopling, cdi eller vad ska jag göra ?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
ja har nyss köpt ny koppling. (fly clutch) o ja har bytt t de hårdaste fjädrarna till sport. (6000-7500 RPM) och till min org koppling hadde ja 4500-5500 o då drog den direkt från start men nu med den nya koppliongen o fjädrarna så är den seg ibörjan trotts att den har hårdare fjädrar..
nu t frågan.: beror de på att kopplingen inte är insliten eller måste ja ha lättare vikter?
Jag tog nyss bort variator strypningen på min Jetforce och när jag kommer upp i ca 55km/h så börjar det skrika ifrån variatorn. Vet någon vad det kan bero på. Tacksam för svar