Sida 1 av 1

Hedlunds Vivacity PR2 SPRINTER

Postat: 3 oktober 2008, 18:16
av Billing
Bild

Här e då grunden en peugeot viva city som har varit trogen i över 1 år. Strippad till max.

Bild

Gick lös med vinkelslipen, fick bort massa onödig skrot.

Bild

Har blästrat och grundat.

Bild

I verkligheten är färgen bajsbrunmetalic ;P

Bild

Svar ja det är en piaggio motor o den e inte svart även den blev strippad till max.

Bild

Efter många liter avfettning och mycket puttsande så blev slutresultatet så här.

Bild

Nu e motorn på plats och hjulen spårar till 100%

Bild

Rullande chassi med ett Rieju drac kyl på tejpat hehe får svetsa nått mer pro när jag hinner.

Bild

Så där alla delarna kom efter ca 2 veckor fullständig setup är då:

Stage6 hpc vev
skf c4 nylon ramlager
Mkprorace cyllinder
Mkprorace rör
Stage6 vforce reeds
motorforce insug
stage6 pwk 24mm
italkittändning selectra
Mallossi multivariator
stage6 cnc remskiva
malossi delta koppling
90% Hebo tryckfjäder
stage6 primär drev 15/38

Bild

Klyvt och blästrad.


Bild

Våldtagit ur Ramlagrerna, Mycket våld blev det

Bild

Kan jhu inte skada med lite polering :P

Bild

Rört :P fick öppna upp o kolla om det fanns vadd i för det e inte millt mot öronen.

Bild

Insuget och vforce reedsen näpptången gorde mycket för bottendraget hehe XD

Bild

Cylindern och diverse o-ringar på plats.

Bild

nya kopplingsklockan lyxigt paketerad.

Bild

Drivlinan bestående av stage6 cnc racing drive, Malossi multivar, stage6 wingcooler kopplingsklocka, malossi delta koppling, Hebo 90% tryckfjäder, Malossi torqe controll och remmskivorna är orginal.

Har glömt att så mycket bilder under motorbygget, När delarna kom så va det bara att fläcka ihop skiten o ut o varva :P men ska försöka ta lite mer bilder för motorn e nerplockat lite då och då.

Om någon nu undra hur fort den går så gör den 120 uppmätt med volvo 850 mycket av tiden ligger på att ställa in den till 100% nu, Så som tändning förgasarbestyckning vikter. Det e inställningarna som tar mest tid motorn va ihopsatt och matchportad på ca 10h.

Nuvarande inställningar är:
Förtändning 1,8
2,5 och 4g vikter
110 huvudmunstycke 40 låg 38pwj

kom gärna med tips :D







Låt det smaka :P

http://www.youtube.com/watch?v=axVdX2ODu1A

http://www.youtube.com/watch?v=lQp_nOcGiYg

http://www.youtube.com/watch?v=8rk0AtAqpFM

http://www.youtube.com/watch?v=fdgTsxPWq9k


Mitt bygge har stått och blivit skabbigt så tänkte fräscha upp den lite och fixxa lite buggar. 8)



Bild

Börja med motorn plocka ner allt som va och när den endå va nere så passa jag på att matchporta lite bättre.

Bild

Brukar ligga o gosa med den innan jag somnar :D

Bild

Polera även upp röret lite såg inte så härligt ut efter några månader i ett fuktigt garage.

Bild

Bakbroms är något jag saknat lite

Bild

Bakfälgen va inte för vacker någon som brukat våld mot den.

Bild

Löser man med lite spackel :lol:

Bild

Tro fan att det inte är färgen som visas på locket, men det får gå endå.

Bild

Ett par nya kyl, nya o nya bättre en det gamla som sakna fästen och hade helt fel anslutningar.

Bild

Nått sånt kommer det väll bli, Ser lite bättre ut en när man fäster det med tejp :roll:

Bild

Burklackat :lol:

Bild

Så blev variatorkåpan.

Bild

Prorace cylindern

Bild

Prorace cylindern efter att blivit attackerad av en Dremel.




Kommer att uppdatera allt eftersom :wink:


Postat: 3 oktober 2008, 18:22
av Moddad
Skitfint :D Mer bilder!

Postat: 3 oktober 2008, 18:29
av Senda
Fan va grym :D lägg upp mer bilder! :D

Postat: 3 oktober 2008, 18:39
av keeway:P
fett nice :D fler bilder :D :wink:

Postat: 3 oktober 2008, 18:58
av KoNG
nice :D

Postat: 3 oktober 2008, 23:03
av perre92
riktigt fin viva!

Postat: 3 oktober 2008, 23:45
av riejumannen
fan det här blir nog riktigt bra :) den verkar ju gå rätt bra iaf ;)

Postat: 26 oktober 2008, 22:53
av meanzick
sjuukt grym :twisted:

Postat: 27 oktober 2008, 11:42
av Frullen_91
ser riktigt bra ut! Kanske kommer ses på någon träff 09? hehe då måste vi ta ett race ;)