16 år för moppe?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

16 år för moppe?

I helvete heller, kommer bara förstöra!
85
85%
Ja, de kommer ta bort trafikolyckor helt!
15
15%
 
Antal röster: 100

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

16 år för moppe?

Inlägg av bensinskalle »

JA eller NEJ?

Ju fler som röstar desto bättre! Tillslut kanske de blir ett resultat som inte dom satans myndigheterna kan ignorera.

Va tycker du? diskutera i tråden ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Åldern spelar ingen roll, bara erfarenheten. Helt idiotiskt!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Tycker det är ett bra förslag man minska på olyckorna vad jag tror
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

De hade ju varit exakt samma sak om gränsen redan var 16 år. Satsa på bättre utbildning och ta fram VETTIGA och BILLIGA skydd istället.

Man blir ju knappast bättre skyddad om man är ett år äldre... Bilisterna blir inte heller snällare för den delen ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bombad
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 6 september 2007, 21:55

Helt vansinningt !!!

Inlägg av bombad »

Det är ju helt jävla hjärndött att höja åldersgränsen på allt, man unnar fan inte folk att ha lite roligt, man bara sabbar och förstör och säger att det är för att minska olyckor.

Det handlar inte om att minska olyckor, isåfall måste man förbättra utbildningen, åldern spelar fan inte så stor roll, har mest med erfarenhet och trafikvana och vett att göra...
Det ingen vet tar ingen skada av !!!
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Inlägg av Pavek »

Vadsägs om inga fordon fick annvändas, säkert deras nästa förslag, då blir de ju inga olyckor :roll:
Dracen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 520
Blev medlem: 30 oktober 2007, 11:33

Inlägg av Dracen »

Detta kommer säkert sänka deras siffror, men större delen av mopeder som kommer användas tror jag är olagligt i framtiden. Det dem ska satsa på är bättre utbildning och moppar som rör lite på sig orginal, kan väll åtminstånde få ha ett bra acc och gå i 50-55 utan problem med bra acc, så slipper det bli massa köer och idiotiska omkörningar av bilister.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Vad är det för mening att då ta moppekort?
Kommer åldern höjas på allt då eller? för man får ju lätt mc och övningsköra person´bil vid 16 års åldern..

färre kommer köra moppe..buhu :(
Nyxorzz
argusss
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 3 april 2008, 20:38
Ort: Norra Lundby City

Inlägg av argusss »

[quote="ReijuMrx"]Vad är det för mening att då ta moppekort?
Kommer åldern höjas på allt då eller? för man får ju lätt mc och övningsköra person´bil vid 16 års åldern..

färre kommer köra moppe..buhu :([/quote
det är ju just det dom vill,
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Hoppas dom höjer den.

Just nu finns det aldelles för många fuckos med drac och tk som ska styla utanför lokala pizzerian och köra utan hjälm och gasa fullt.
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Henry skrev:Hoppas dom höjer den.

Just nu finns det aldelles för många fuckos med drac och tk som ska styla utanför lokala pizzerian och köra utan hjälm och gasa fullt.
haha stämmer till 100 % !
Nyxorzz
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

lätt för er som är 16 att säga ! säger som moddad, åldern spelar INGEN roll. bara förståndet å erfarenhet ;)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
sassha
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 augusti 2008, 22:11

Inlägg av sassha »

håller me . liskom vad kan ett års skillnad göra.. de kommer ba få ungdomar som e 15 att köra olagligt o utan körkort....satsa ist på utbildningen....de e så fucking snåla peja hundralappar sen när man va på trafik skolan lärde man sig inget nytt.... sen när man e 16 orka moppe lätt mc kommer jue snarast sen e de jue strax bil jue
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

hur kommer de bli för mig som fyller 15 den 30:de december då ? om jag inte gör provet samma dag eller på nyårsafton vilket jag inte tror går . kommer inte jag få ta körkortet då ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm
Inlägg: 721
Blev medlem: 21 februari 2008, 20:41
Ort: Norrköping

Inlägg av Debianbil »

viisst 16 år jag har ju redan fyllt 15 så de angår inte mig
<---- :)
Användarens profilbild
kinamoppe-mannen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 348
Blev medlem: 27 augusti 2007, 16:57

Inlägg av kinamoppe-mannen »

Henry skrev:Hoppas dom höjer den.

Just nu finns det aldelles för många fuckos med drac och tk som ska styla utanför lokala pizzerian och köra utan hjälm och gasa fullt.
Håller med helt och hållet.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ett år extra tar nog inte bort nåra fuckon... Satsa på att plocka deras kort istället, för de drabbar ju väldigt många oskyldiga som kan behöva åka moppe vid 15 års ålder för att ta sig hit o dit....

Hårdare regler och andra åtgärder, inte ett år extra mognad :)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Liksom, vad gör 1 år mer på nacken ? INTE ETT SKIT! De kommer bara öka MC olyckorna sen isf, för jag antar att man köpte Lätt-MC istället för moppe då. Helt jävla idiotiskt är de!
Bild
Användarens profilbild
Loffe1337
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:40
Ort: Lidköping

Inlägg av Loffe1337 »

Henry skrev:Hoppas dom höjer den.

Just nu finns det aldelles för många fuckos med drac och tk som ska styla utanför lokala pizzerian och köra utan hjälm och gasa fullt.
haha, så sant ! :P

Men nu går väl eu moppen ner i pris oxå :( ?
Tycker dom kan jaga andra än bara moppedister 24/7..

Det finns väldigt många idioter som inte har vett i skallen som trimmar sönder och kör ihjäl sig själva och andra, och då får resten av alla små moppepojkar sota för det :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:Ett år extra tar nog inte bort nåra fuckon... Satsa på att plocka deras kort istället, för de drabbar ju väldigt många oskyldiga som kan behöva åka moppe vid 15 års ålder för att ta sig hit o dit....

Hårdare regler och andra åtgärder, inte ett år extra mognad :)
Jadu, vad spelar det för roll om dom tar ngt fuckos kort när han är 15år på sin trimmade Monster drac?

Han kommer ju bara köra igen, det är ju somsagt en lättmc han kör på så det är ingen skillnad.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
bensinskalle skrev:Ett år extra tar nog inte bort nåra fuckon... Satsa på att plocka deras kort istället, för de drabbar ju väldigt många oskyldiga som kan behöva åka moppe vid 15 års ålder för att ta sig hit o dit....

Hårdare regler och andra åtgärder, inte ett år extra mognad :)
Jadu, vad spelar det för roll om dom tar ngt fuckos kort när han är 15år på sin trimmade Monster drac?

Han kommer ju bara köra igen, det är ju somsagt en lättmc han kör på så det är ingen skillnad.
Ja men se till så han inte kör igen, eller se till så han inte kör sin moppe förrän han inte är ett fucko längre ;)

Starta anti-fucko kurser ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

bensinskalle skrev:
Starta anti-fucko kurser ^^

De är något henry borde göra, för alla som lägger upp projekt är ju fuckon enligt honom,,,
Bild
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Tror inte olyckorna minskar för det. Man kan ändå köra moppe som 15. Jag började till exempel att köra moppe typ 4 månader innan jag blev 15.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket
Inlägg: 821
Blev medlem: 11 juli 2008, 23:30

Inlägg av wildhorse »

Tror inte att det skulle bli någon skillnad på att höja åldergränsen,
Men att byta ut förarbeviset mot ett körtkort skulle va något!

Man lär ju sig inget på att ta förarbeviset imo så varför ens ta det?
oanek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 230
Blev medlem: 22 april 2008, 15:22
Ort: Alnö

Inlägg av oanek »

Om dom nu ändrar det till 16 så måste dom ju höja traktor kort och lätt mc korten till 17. Tror det fortfarande kommer finnas mopedfuckos fast man har riktig utbildning.
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin

valah den kommer gå som saataan
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

meanzick skrev:hur kommer de bli för mig som fyller 15 den 30:de december då ? om jag inte gör provet samma dag eller på nyårsafton vilket jag inte tror går . kommer inte jag få ta körkortet då ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Whonz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 januari 2008, 19:21
Ort: Tungelsta

Inlägg av Whonz »

Förstör bara de handlar inte om 14, 15 eller 16 de handlar om utbildningen och föräldrarna.
Har ett roligt exempel på hur bra eu moppe utbildningen är:
Min polare ska ta eu körkort så han bokar de nästa dag och så går han in på internet och hittar hela teorin så han nummererade svaren i huvudet och fick alla rätt och hade inte pluggat och kör enligt mig som en idiot...
Åker man fast åker man inte tillräckligt fort!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

han har lite rätt där, det är utbildning och föräldrarna,

Liksom utbildning här i stan är "Man får träna på några frågor på datorn inföfr provet, sen när provet väl är så är de det som är provet....
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

tror övningsköring i trafik skulle lösa många problem!!
och seriösare teori. nu kan man ju fuska och kolla i facit i boken (iaf där ja gick) och uppkörningen va på en go-cartbana.
man skulle bromsa från 50, köra runt massa koner och stanna utan att släpa ner fötterna...

folk skulle lära sig mycket mera i trafiken med seriöst övningskörning. För många som kör idag har inte fått en ordentlig utbildning och vet inte hur dom ska bete sig i trafiken!!
Nyxorzz
hence
Elmoped
Inlägg: 105
Blev medlem: 2 mars 2008, 15:26

Inlägg av hence »

Skulle inte hjälpa ett skit! Såg bl.a. en äldre gubbe köra Baotian mitt på filen i 35 km/h på E20. Snacka om idiotiskt. :evil: Och dom sitter och tjatar på oss, löjligt..
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

TräääktorPååwwer!!
wiiie
Kolvringen
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 13 januari 2008, 17:36

Inlägg av Kolvringen »

Henry skrev:
bensinskalle skrev:Ett år extra tar nog inte bort nåra fuckon... Satsa på att plocka deras kort istället, för de drabbar ju väldigt många oskyldiga som kan behöva åka moppe vid 15 års ålder för att ta sig hit o dit....

Hårdare regler och andra åtgärder, inte ett år extra mognad :)
Jadu, vad spelar det för roll om dom tar ngt fuckos kort när han är 15år på sin trimmade Monster drac?

Han kommer ju bara köra igen, det är ju somsagt en lättmc han kör på så det är ingen skillnad.
Henry^ du är ju ett livs levande fucko, hur känns det?
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Kolvringen skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev:Ett år extra tar nog inte bort nåra fuckon... Satsa på att plocka deras kort istället, för de drabbar ju väldigt många oskyldiga som kan behöva åka moppe vid 15 års ålder för att ta sig hit o dit....

Hårdare regler och andra åtgärder, inte ett år extra mognad :)
Jadu, vad spelar det för roll om dom tar ngt fuckos kort när han är 15år på sin trimmade Monster drac?

Han kommer ju bara köra igen, det är ju somsagt en lättmc han kör på så det är ingen skillnad.
Henry^ du är ju ett livs levande fucko, hur känns det?
hahahahaa :D skön kommentar.
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

nu ska jag berätta en jävligt konstig sak fast det ändå stämmer in i varje jävla minsta detalj.
att dom som har haft en store bror vet hur jävla farligt det kan vara att köra en moppe men de små moppe pojkar som inte har sett någon bror eller syster växa upp och sett vilka misstag de har gjort då har man ingen aning om livet där ute men det är inget man direkt kan skylla på.

plus att även om dom höjer åldern till 16 år kommer det knappast förändra någonting allting hadlar bara om hur jävla mogen man är visst har jag också spunnit i gräs räckt finger åt folk men nu i efterhand fattar man hur jävla omogen man bara var då.

så alla ni då som är över 15 år och tycker att man ska höja det till 16år ta tillbaka det och tänk efter vad ni själv gjorde som 15 åringar så ska ni själv se att ni själv var jävligt omogna.

dessutom får ju dom som såg den tabellen där det visade att typ 15 åringar hade varit i flera olyckor än 16 åringar då får man ju också ta och tänka efter mycket alltså väldigt mycket hur många 15 åringar det finns i sverige som kör moppe alltså ca50% av alla 15 åringar skulle jag väl gissa på och hur många 16 åringar som kör moppe jag skulle nog gissa på runt 20% av alla 16 åringar i sverige då man brukar sälja moppen för att gå vidare till lätt mc eller bil körkort.


om ni inte håller med om detta då är du bara en envis jävle xD
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

hyosungsf50 skrev:nu ska jag berätta en jävligt konstig sak fast det ändå stämmer in i varje jävla minsta detalj.
att dom som har haft en store bror vet hur jävla farligt det kan vara att köra en moppe men de små moppe pojkar som inte har sett någon bror eller syster växa upp och sett vilka misstag de har gjort då har man ingen aning om livet där ute men det är inget man direkt kan skylla på.

plus att även om dom höjer åldern till 16 år kommer det knappast förändra någonting allting hadlar bara om hur jävla mogen man är visst har jag också spunnit i gräs räckt finger åt folk men nu i efterhand fattar man hur jävla omogen man bara var då.

så alla ni då som är över 15 år och tycker att man ska höja det till 16år ta tillbaka det och tänk efter vad ni själv gjorde som 15 åringar så ska ni själv se att ni själv var jävligt omogna.

dessutom får ju dom som såg den tabellen där det visade att typ 15 åringar hade varit i flera olyckor än 16 åringar då får man ju också ta och tänka efter mycket alltså väldigt mycket hur många 15 åringar det finns i sverige som kör moppe alltså ca50% av alla 15 åringar skulle jag väl gissa på och hur många 16 åringar som kör moppe jag skulle nog gissa på runt 20% av alla 16 åringar i sverige då man brukar sälja moppen för att gå vidare till lätt mc eller bil körkort.


om ni inte håller med om detta då är du bara en envis jävle xD
Men konstigt! När man är 15 skaffar varenda jävel moppe. Men sker de trafik olyckor för att man drar upp fingret åt ngn eller om man står och spinner på gräset ? När man är 15 kanske man kör lite villt och så men de är ju de moppen är till för på ett sett. Kör runt med en original moppe fint på vägen och gör inte ett enda skit. Jag lovar att du tröttnar. Om dom höjer till 16 kommer olyckorna bli fler där istället. Ska dom behöva höja till 17 då eller ? Alla kommer köra moppe för tidigt och de kommer bara leda till mer problem för snutarna. Redan nu är de ju så att många kör när dom e 14. Vet inte om de va så för er men jag längtade som fan efter moppe redan när jag gick i 7:an. jag hade tatt livet av mig om jag behövt väntat till jag var 16 :D då är de ju epa, lätt mc eller bil som gäller :P

Och jag har en äldre bror. inte märkt något farligt där inte. Beror helt på sättet hur man är som person inte åldern.
Skriv svar