Magnetisk oljeplugg Gy6/qmb139

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Heffaklump
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 4 mars 2021, 22:04

Magnetisk oljeplugg Gy6/qmb139

Inlägg av Heffaklump »

Hej!
Får hem en fabriksny Gy6 motor om 2v till min kines, tänkte investera i magnetiska oljepluggar till den (finns tydligen 3st oljepluggar)

Hittar ingen inom sverige som säljer detta..??
MrKymco
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 oktober 2021, 16:46
Ort: Sundsvall

Inlägg av MrKymco »

Hej.
Jag har samma fundering som du. Såg en video från en kille i USA som har sådana kit. Men han skickade inte till Sverige.
Kollade på Wish. Och där fick jag napp att det är ett kit med sil, fjäder, filterplugg och 2 st skruvpluggar. Detta dök upp när jag sökte på GY4 magnetisk oljeplugg. Det vart 92.- med frakt. Så jag beställde då jag ändå måste ha ny plugg i bakväxel. En chansning.
Skriver här om du vill vad det var jag fick :D
Kymco Agillity 50 Sport
MrKymco
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 oktober 2021, 16:46
Ort: Sundsvall

Inlägg av MrKymco »

Hej Vill bara uppdatera lite.
Jag har äntligen fått mitt plugg set till min Kymco / Gy6 som jag köpte på Wish.
Det visade sig att det inte var några magneter i detta plugg kitt.
Fast jag sökte på pluggar med magneter så vare det detta plugg kitt som dök upp i sökningen.
Så köp inte det ifrån Wish
Kymco Agillity 50 Sport
MrKymco
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 oktober 2021, 16:46
Ort: Sundsvall

Inlägg av MrKymco »

Hej Igen.
Jag har gjort egna magnet pluggar till min motor.
Det är som Heffaklump säger så går det inte att köpa dessa i Sverige eller Europa. Jag har sökt men kan inte finna någon i alla fall.
Jag hade som sagt köpt ett plugg kitt ifrån Wish som jag trodde skulle vara med magneter. Det var det inte.
Så jag modifierade dessa med små 5mm magneter som modellflygare använder. Jag borrade ned så att magneten sticker upp ovan ytan med ca 1mm. Låste dom med epoxy och även med körnslag mot kanten på magneterna.
Tänkte lägga upp en bild här på mina pluggar med jag får inte till det.
Men hoppas ni förstod mig.
Peter
Kymco Agillity 50 Sport
Skriv svar