Skapa nytt ämne  Svara på ämnet
 Bränslepump Ditech, peugeot, Aprilia « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
anveros
InläggPostat: ons aug 21, 2019 2:33 pm    Rubrik: Bränslepump Ditech, peugeot, Aprilia Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 29 oktober 2010
Inlägg: 19
Pictures: 0
Ort: lagan

Fundering kring sugbränslepumpar till Aprilia Ditech och Peugeot looxor Tsdi!
Bränsletrycket när pumpen går ska upp till 8 bar. När pumpen stannar förmodar jag att den ska vara kvar på 8 bar. Inte störtdyker till 5 bar.
Är direktinsprut!
Har provtryckt bränsle pumpen o detta fenomen händer.

Här är en Google översättning hur systemet fungerar med bränslepump o luftkompressorn!

En elektrisk pump som styrs av ECU, matar bränsle till injektionsgrenröret. Bränslet matas sedan vid ett tryck på cirka 7,5 bar, begränsat och reglerat av en tryckregulator. Regulatorn slavs till kompressorens lufttryck för att kontinuerligt bibehålla ett differenstryck på 2,5 bar mellan luften (vid cirka 5 bar) och bränslet. Detta gör bränsletillförseln proportionell mot injektorns öppningstid. Pumpen fungerar i 3 sekunder när tändningen slås på för att trycksätta bränslesystemet.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Sida 1 av 1

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet