Jobbig DT50R -94

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

doktorAlban18
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 maj 2019, 12:09

Jobbig DT50R -94

Inlägg av doktorAlban18 »

hallå börjar bli riktigt less på min dt50r som vägrar att samverka hela tiden...

Jag köpte den som en projekt moppe (jag var medveten om att den gick dåligt)

Problemet var till en början att den var riktigt slö. Man fick liksom putta igång den med benen samtidigt som man skulle iväg, för att inte få kärringstopp. Löste detta problem vilket visade vara en igensotad ljuddämpare. Då fick jag ett nytt problem... vilket var att motorn skrek väldigt mycket svårt att uppskatta men nästan vid varvstoppet, för den varvade mer vid gaspådrag. Detta löste vi
också med nya packningar i förgasaren och vid reedventilerna och ett nytt tomgångsmunstycke. Då gick den hur fint som helst på tomgången, stod och puttra i ungefär 10 minuter innan vi stängde av den. Det är nu vi kommer till problemet vi har nu, för gasen existerar inte, händer inte ett sikt när man gasar
har testat att dra i vajern som leder till trotteln har även kollat så den går friskt i sitt spår, dessutom med 4 olika munstycken och med två olika förgasare samma fenomen. Ingenting händer utom att den dör om man håller fullgas för länge. NU TILL EN JÄVLIGT MÄRKLIG SAK. Jag testade att springa upp varven, med hjälp av 2ans växel och en nerförsbacke, då efter ett tag varvar han upp och gasen fungerar lite halv knackigt men han orka upp för samma backe... om man sedan släpper gasen sker samma sak igen ingenting dvs. Har någon klok själ koll på vad fan som är fel för jag börjar bli rätt trött på denna skitmoped.


Yamaha DT50r 1994

Dellorto phbd 14bs

16mm mikuni replika

Jamarcool krök