Vianor lämnade fel efter sig

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Mr-Knasen
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 oktober 2017, 11:55

Vianor lämnade fel efter sig

Inlägg av Mr-Knasen »

Hej twostroke!

Min polare som inte är kunnig inom mopeder osv var inne idag på Vianor och bytte mitt bakdäck.
Han lämnade fint av den hemma hos mig samma timme men när jag skulle ut och testköra den så märkte jag att bakbromsen slutat fungera.
Är det okej att släppa ut en laglig moped utan fungerande bakbroms?

(Han rullade dit och hem mopeden för att han har inget körkort)
Pluggar till att bli bilmekaniker och vår lärare är väldigt sträng att inte lämna fel efter sig så det är det jag lärt mig ifrån!

Samt att det är däckbytaren som lämnat fel efter sig för var ute och körde med den igår då den fungerade perfekt.
Jag vill bara veta vad jag kan göra åt detta för att jag orkar inte sitta ute i mitt kalla garage och fixa moppen igen!
Men rätt ska vara rätt, har han/hon lämnat fel efter sig så är det deras fel och ska därför åtgärda problemet eller??

Tack på förhand!
Tvuhjuliga maskiner är som droger, efter man provat första gången så kan man inte sluta!
----------------------------------------------------------------------------------
Yamaha PW50 1995.
Honda CR 125 2002.
KTM 450 EXC 2008.
Kawasaki Ninja ZX6R 1996.
Derbi Senda Xtreme 2014.
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

Ser inte hur byta ett däck kan gö så bromsarna slutar fungera, du skrev fixa moppen IGEN betyder det att bromsen har jävlats tidigare för då kan trycket ur bromsen läckt ut under dan när dom fixa den
Skriv svar