Peugeot Streetzone Blinkersfel

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

WallaHalla
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 november 2018, 21:28
Ort: Björklinge

Peugeot Streetzone Blinkersfel

Inlägg av WallaHalla »

Tjena allihop.
Har fått problem med mina moppeblinkers på min Peugeot Streetzone 2015. När jag blinkar så tar det flera sekunder för den att sätta igång på både höger och vänster sida, och när den väl går i gång så kan den blinka jätte snabbt i någon sekund och sedan sakta. Det går ofta olika snabbt. När jag börjar köra med den på t.ex morgonen så funkar blinkersen sjukt dåligt första 5 min, sen tar det ca 3-7 sek för blinkersen att reagera när jag klickar. Min fråga till er är hur ska jag lösa problemet? Har köpt ett blinkersrelä men hittar ej blinkersrelät någonstans på moppen (om den ens har något). Borde jag byta blinkers eller kan det vara något fel som går snabbt att fixa?
Tack på förhand!
// Simon
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

leta rätt på blinkersrelät, jag vet inte var det sitter, om du redan köpt ett så byt
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Låter ju lite som du har dålig kontakt, kolla om någon kabel är skavd och prova att byta relät med!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar