Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida 1, 2  Nästa
 70cc bränslenål+topplockspackning fäster inte « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
TheThrasher
InläggPostat: sön jul 08, 2018 2:15 pm    Rubrik: 70cc bränslenål+topplockspackning fäster inte Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Tjena! Har precis bytt till Airsal 70 Sport och håller på och ställa in förgasaren nu. Kör med orgrör och orgförgasare (Dellorto PHBN 16mm). Har gått upp i huvudmunstycke å ändrat tomgångs- å luftskruven. Prövade även att ändra klipset på bränslenålen då jag tänkte att moppen bör behöva mer bensin, alltså klipset längre ner på nålen. Hade den näst högst upp på nålen tidigare. Flyttade ner till näst längst ner och moppen gick skit, prövade i mitten och gick skit. Prövade tillslut högst upp å där går den rent i hela registret. Näst längst upp är rätt okej men inte rent. Det som jag tänkte fråga är, känns det inte lite orimligt att jag ska behöva flytta upp klipset å ge en mindre bensin när jag bytt till 70cc? Går ju trots allt bäst där men ändå?


Senast ändrad av TheThrasher den sön jul 08, 2018 3:41 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: sön jul 08, 2018 2:52 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Och om nån har tips på hur man får den yttre topplockspackningen att fastna så kan ni gärna säga det med. Den nya går inte i alls, ploppar ur nånstans vad jag än gör.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 08, 2018 5:13 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

OK, verkar inte som att du fattat rätt angående förgasarinställningar.

NR1: Bara för att man byter cylinder behöver man inte byta munstycke.
IBLAND kan man behöva det, men byt tillbaka till munstycket som fungerade bäst med 50cc. Om den nu går snålt med det munstycket så är det 1 eller två storlekar större som gäller, inget mer än så brukar behövas.

(Jag vet att det står att man ska byta huvudmunstycke på t.ex. Twostroke osv, men det är en menat som en varning till alla som inte fattar bättre. Så lyssna bara på mig nu och byt tillbaka igen.)

NR2: Nålen... Flytta nålen tillbaka till mitten, och börja inte justera nålen förrän du har hittat rätt huvudmunstycke.
Nålen sköter blandningen från halvgas upp till 75%. om du behöver strypa bränsle tillförseln såpass mycket som du just nu gör med nålen så har du FEL huvudmunstycke i, och din moppe kommer inte att gå så bra som den skulle kunna göra på varken halvgas eller fullgas.

Med det ur vägen så vill jag tipsa om superlim till toppackningen om det är en av gummi som på AM6, så gör jag och det fungerar skitbra. Gör först rent toppen med nåt lösningsmedel som typ bromsrengöring för att få limmet att fästa.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: sön jul 08, 2018 9:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
OK, verkar inte som att du fattat rätt angående förgasarinställningar.

NR1: Bara för att man byter cylinder behöver man inte byta munstycke.
IBLAND kan man behöva det, men byt tillbaka till munstycket som fungerade bäst med 50cc. Om den nu går snålt med det munstycket så är det 1 eller två storlekar större som gäller, inget mer än så brukar behövas.

(Jag vet att det står att man ska byta huvudmunstycke på t.ex. Twostroke osv, men det är en menat som en varning till alla som inte fattar bättre. Så lyssna bara på mig nu och byt tillbaka igen.)

NR2: Nålen... Flytta nålen tillbaka till mitten, och börja inte justera nålen förrän du har hittat rätt huvudmunstycke.
Nålen sköter blandningen från halvgas upp till 75%. om du behöver strypa bränsle tillförseln såpass mycket som du just nu gör med nålen så har du FEL huvudmunstycke i, och din moppe kommer inte att gå så bra som den skulle kunna göra på varken halvgas eller fullgas.

Med det ur vägen så vill jag tipsa om superlim till toppackningen om det är en av gummi som på AM6, så gör jag och det fungerar skitbra. Gör först rent toppen med nåt lösningsmedel som typ bromsrengöring för att få limmet att fästa.


Tack för svaret. Tyckte det kändes lite skumt. Ska pröva att gå ner till kanske 95 (hade 90 till urpluggat rör å orgcylle) å flytta nålklipset. Tänkte bara att det inte hade med huvudmunstycket att göra då vad jag fattar så är det mest när det gäller mycket gas. Moppen gick redigt skit på lägre varv som 3-5k med, kom knappast till 5k.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: mån jul 09, 2018 4:55 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
OK, verkar inte som att du fattat rätt angående förgasarinställningar.

NR1: Bara för att man byter cylinder behöver man inte byta munstycke.
IBLAND kan man behöva det, men byt tillbaka till munstycket som fungerade bäst med 50cc. Om den nu går snålt med det munstycket så är det 1 eller två storlekar större som gäller, inget mer än så brukar behövas.

(Jag vet att det står att man ska byta huvudmunstycke på t.ex. Twostroke osv, men det är en menat som en varning till alla som inte fattar bättre. Så lyssna bara på mig nu och byt tillbaka igen.)

NR2: Nålen... Flytta nålen tillbaka till mitten, och börja inte justera nålen förrän du har hittat rätt huvudmunstycke.
Nålen sköter blandningen från halvgas upp till 75%. om du behöver strypa bränsle tillförseln såpass mycket som du just nu gör med nålen så har du FEL huvudmunstycke i, och din moppe kommer inte att gå så bra som den skulle kunna göra på varken halvgas eller fullgas.

Med det ur vägen så vill jag tipsa om superlim till toppackningen om det är en av gummi som på AM6, så gör jag och det fungerar skitbra. Gör först rent toppen med nåt lösningsmedel som typ bromsrengöring för att få limmet att fästa.


Förresten, är det okej att köra utan termostat? Gick inte att flytta över den då den inte riktigt passade på airsal-topplocket.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: tis jul 10, 2018 10:24 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Utan termostat blir det för högt flöde i kylsystemet, rekommenderas inte

Det finns alltid ett stort missförstånd om huvudmunstycket.

Huvumunstycket reglerar hur mycket bensin motorn ska få på FULLGAS INTE FULLVARV!

Alltså på gashandtaget. 0-25% öppen lågfart 25-75%öppen nålen. 75-100 gaspådrag HUVUDMUSTYCKE.
Alltså, återigen. Hur mycket man vrider gashandtaget. Fullt gaspådrag är huvudmunstycket. Spelar ingen roll vilka varv du ligger i, spelar ingen roll hur fort det går. Samma på 1000 varv och 8000 varv,
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: tis jul 10, 2018 10:40 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

OBS DETTA VAR EN GROV FÖRENKLING, i själva verket har varven en betydelse, men det blir snabbt svårare att förstå.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: ons jul 11, 2018 4:57 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Utan termostat blir det för högt flöde i kylsystemet, rekommenderas inte

Det finns alltid ett stort missförstånd om huvudmunstycket.

Huvumunstycket reglerar hur mycket bensin motorn ska få på FULLGAS INTE FULLVARV!

Alltså på gashandtaget. 0-25% öppen lågfart 25-75%öppen nålen. 75-100 gaspådrag HUVUDMUSTYCKE.
Alltså, återigen. Hur mycket man vrider gashandtaget. Fullt gaspådrag är huvudmunstycket. Spelar ingen roll vilka varv du ligger i, spelar ingen roll hur fort det går. Samma på 1000 varv och 8000 varv,


Förstår. Verkade fungera, satt i 95 å flyttade nålen till mitten, går inte perfekt men måste nog fixa ny topplockspackning då jag tror jag fått med fel packning, kylarvätskan rinner ur topplocket. Det är helt omöjligt att få i den, den är för stor. Provade att limma lite med. Sen när det gäller termostaten, verkade inte hitta någon som passar airsal 70, det nämns iallafall inte om den går på den cylindern. När jag sätter i termostaten går en av sidorna inte i helt för den blockeras å termostaten sitter lite vinklat å då går den inte över cylindern. Kanske kan slipa ner den lite.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: ons jul 11, 2018 9:39 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Sådär kan det va med termostaten, om det inte passar helt får man helt enkelt fila lite
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: tor jul 12, 2018 7:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Har fått nåt värre problem, det mest problematiska är att det i stort sätt kom ifrån ingenstans. Körde en gång i typ 20-30 sek för att pröva ny förgasarinställning, startade på första kicken å gick bra. Sen byter jag munstycke å tar av topplock å provar att få dit packningen ordentligt igen. Efter det så startar inte moppen. Köpte ett nytt tändstift idag men samma sak, fast kommer liiiiiite närmre att gå igång men ändå inget. Kanske fått igång den en gång men dog typ 1 sek efter för att jag gasade lite. Får en gnista som man ser med ögonen. Prövade att kolla resistans på tändhatt å sånt men är kass på el å fick inte fram nåt. Prövade starta 2ggr igen å båda gånger så baktänder den. Fattar inte, funkade fint en gång, nästa gång är den helt ostartbar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: fre jul 13, 2018 9:46 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Som du skriver så hände det när du bytte munstycke eller när du fixa toppen. Byt tillbaka munstycke igen? Gjorde du rätt med toppen? Kolla det
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: fre jul 13, 2018 9:53 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Som du skriver så hände det när du bytte munstycke eller när du fixa toppen. Byt tillbaka munstycke igen? Gjorde du rätt med toppen? Kolla det


Provat att byta tillbaka till samma förgasarinställningar som innan, ingen skilland. Toppen blev rätt, går typ inte att fucka upp. Köpte fett å fick fast packningen ordentligt. Får försöka hitta nåt fel i helgen. Bytte munstycke å försökte fixa topplockspackningen samtidigt, sen när jag skulle starta den typ direkt efter det då startade den inte. Inget har kommit in i cylinderloppet heller.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: fre jul 13, 2018 10:53 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Skillnad choke utan choke?

Kan ha blivit tjuvluft vid insug?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: fre jul 13, 2018 8:20 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Skillnad choke utan choke?

Kan ha blivit tjuvluft vid insug?


Prövade nu, finns ingen skillnad med choke elr utan. Hade haft slangklämmorna runt insugen ospända pga att jag ofta får ta loss förgasaren när jag ställer in, gick dock bra med det innan. Blev ingen skillnad när jag spände de. Baktände inget nu iaf.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: lör jul 14, 2018 4:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Skillnad choke utan choke?

Kan ha blivit tjuvluft vid insug?


Fick igång den idag, tog ur lågfartsmunstycket å sköljde med vatten å verkade typ starta efter det för gjorde inget annat. Fortfarande relativt svårtstartad å låter som om den typ baktänder ibland, dock inte säker på om det faktiskt är det. Får jag igång den så varvar den orent så att säga hela tiden å varvar inte särskilt högt. Märkte även att det kommer ut vätska ur avgasporten, tog ur all kylarvätska å kommer fortfarande vätska ur så måste vara bensin. Dåligt komp? Har inte kört mer än 1 min per gång å inte kört hårt, gasat på fullgas då och då för att se om huvudmunstycket är bra. Monterat som man ska, gjort på samma vis som jag gjort när jag monterat cylinder innan.

EDIT: Läst lite på forumet här och verkar troligt att det konstant rinner bensin från kranen in till cylinder å vevhus och går dåligt pga det. Har nämligen märkt att varje gång jag tar av tanken nu så rinner det bensin ur kranen fast jag har vakuumkran.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: lör jul 14, 2018 4:54 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Det låter som att det läcker bensin! Kolla det först av allt
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: lör jul 14, 2018 5:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Det låter som att det läcker bensin! Kolla det först av allt


Tog precis loss tändstift å avgaskrök från avgasporten å prövade kicka, läste att man ska pröva det om det blivit överflöde av bensin. Kom inte ut något alls. Det kom iofs med en avgaspackning som vad jag förstår ska vara vid avgasporten. Dock har jag inte satt dit den och inte sett någon video eller instruktion som säger att man måste det. Borde väl ändå inte komma ur vätska så fort jag får igång moppen? När jag öppnade delningen i avgasröret var det iaf ingen vätska där i. Är rätt borta på vad jag ska göra nu. Vet inte vad jag ska kolla efter eller något.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 15, 2018 11:41 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Ta bort toppen först, kolla om det är fett och kylarvätska i cylindern.

Sen går den även för fett, den får för mycket bensin, skruva ut luftskruven 1,5 varv från längst in, byt til,l 90 huvudmunstycke! Sätt nålclipset i mitten! Kolla efter läckage vid insug/förgasare.

Då ska den fan starta, tror det är kylarvätska som droppar ur avgas.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: sön jul 15, 2018 3:12 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Ta bort toppen först, kolla om det är fett och kylarvätska i cylindern.

Sen går den även för fett, den får för mycket bensin, skruva ut luftskruven 1,5 varv från längst in, byt til,l 90 huvudmunstycke! Sätt nålclipset i mitten! Kolla efter läckage vid insug/förgasare.

Då ska den fan starta, tror det är kylarvätska som droppar ur avgas.


Har kollat i cylindern. Var faktiskt något som jag först trodde var en bränd kolv men egentligen var olja, en del. Har prövat 92 med clipset i mitten, samma skit. Har dessutom ingen kylarvätska i för tillfället så det kan inte skapa problem. Kom kanske fram till vad som kan vara problemet nu idag. Prövade att blåsa med tryckluft på burk i några av kanalerna i förgasaren å satt i 102 å då jävlar gick den igång på första kicken utan gas å varvade renare å bättre. Dock kom skiten tillbaks efter det igen. Kanske kan vara så att det är skit i förgasaren, tänkte rensa den nu, lägga delarna i bensinbad å blåsa igenom allt. Inte sett något läckage vid förgasare eller insug.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 15, 2018 3:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Då måste det vara att den inte får nån soppa via dom små kanalerna, försök håll allt så rent det går, å jag tror också 102 är för stort
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: sön jul 15, 2018 3:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Då måste det vara att den inte får nån soppa via dom små kanalerna, försök håll allt så rent det går, å jag tror också 102 är för stort


Aaaa 102 är för stort. Den gick rätt okej med 95 å klipset i mitten innan den började krångla, tror dock den behövde 92 för att gå bättre faktiskt. Ville bara pröva. Hur menar du med att hålla det rent? Rensa regelbundet?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön jul 15, 2018 6:02 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Aa precis, munstycke ca 92,90.
Alltså, håll motorn ren utvändigt vid insug/förgasare och cylinder/topplock så att när du skruvar bort nåt så kommer där inte in nåt skit igen.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: sön jul 15, 2018 6:50 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Aa precis, munstycke ca 92,90.
Alltså, håll motorn ren utvändigt vid insug/förgasare och cylinder/topplock så att när du skruvar bort nåt så kommer där inte in nåt skit igen.


Känner mig lite dum nu, förgasaren å munstycken osv har legat i bensinbad i ca 1 timme å blåste allt med tryckluft på burk å nu går den som vanligt igen. Nu när jag tänker efter så var kanalen där huvudmunstycket går i rätt mycket mindre innan jag rengjorde förgasaren, måste kommit in en del skit. Nu är det bara att gå tillbaks till att få den att gå perfekt igen. Får vara extra försiktig med smuts i fortsättningen.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: mån jul 16, 2018 1:20 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Bra jobbat! Det kommer gå mycket bättre för dig i fortsättningen nu när du vet hur det fungerar och hur allt sitter och ser ut, och att det är renare osv!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: mån jul 16, 2018 2:26 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Bra jobbat! Det kommer gå mycket bättre för dig i fortsättningen nu när du vet hur det fungerar och hur allt sitter och ser ut, och att det är renare osv!


Rensade förgasaren för typ 1,5-2 år sen men kommer ju inte riktigt ihåg något från det så hoppas det fäster sig bättre nu. Får börja ställa in igen då. Tror klipset behöver flyttas upp ett steg. Går lite halv hackigt på runt typ 4-5k varv med 95 å samma med 90. Får kanske prova några andra munstycken innan jag flyttar klipset.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LennartTuning
InläggPostat: mån jul 16, 2018 7:34 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 01 oktober 2012
Inlägg: 545
Pictures: 0

fast om man ska gå tillbaka till termostatproblemet. kör utan den istället. termostaten behövs ju bara på vintern och ens knappt det. motorn går svalare och då håller den bättre och går dessutom bättre.

men i övrigt ang förgasarinställningarna så är ni spot-on!
_________________
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheThrasher
InläggPostat: tis jul 17, 2018 5:24 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

LennartTuning skrev:
fast om man ska gå tillbaka till termostatproblemet. kör utan den istället. termostaten behövs ju bara på vintern och ens knappt det. motorn går svalare och då håller den bättre och går dessutom bättre.

men i övrigt ang förgasarinställningarna så är ni spot-on!


Såg även i nån tråd här att Rexxy hade skrivit att det är lugnt att köra utan termostat, han är ju redigt trovärdig.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: tis jul 17, 2018 6:00 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Skulle precis köra lite å kolla färgen på tändstifet å då startar den inte igen. När jag skruvar loss huvudmunstycket kommer det ur lite bensin som om det är fast å inte kommer ur hålet i huvudmunstycket å när jag blåser i kanalen så kommer ännu mer ut. Som att det blockeras på nåt vis. Varje gång jag kör blir det så. Verkar nästan som om bensinen själv gör det. Nån som vet vad kan orsaka detta? Det blir såhär varje gång jag kört.

EDIT: Fick inte igång den idag även fast jag blåste igenom munstyckena och kanalerna bakom de. Har absolut inte en endaste aning om vad som kan vara källan till problemet, reeds? insug? Bytte trots allt aldrig reeds elr insug om det är ett krav för 70cc. Bör inte vara ett problem med cylinder elr kolv för när den väl går så går den fint å har redigt med kraft.

EDIT 2: Kom på att jag borde prova rulla igång den, fick igång den på tredje försöket (kan ha tagit fler försök pga att man är svag elr fel teknik, aldrig rullat igång ett fordon innan). Gick igång å dog aldrig förens jag själv stängde av den men hackade mycket. Har inte rört nåt sen igår när jag senast försökte kicka igång å det inte gick alls.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: ons jul 18, 2018 5:27 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Kollade membranet, ser bra ut...tror jag. Reedsen är ju inte spelfria men vi snackar typ mindre än 1mm.



Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: ons jul 18, 2018 5:30 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Inlägg: 348
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Ja men angående bränslet kvar i huvudmunstycket det är helt normalt, det kallas ytspänning. Vätska suger fast i ytor och hål och ligger kvar i tilltäckligt trånga utrymmen.

Angåede reeds: tror inte dom gör att den inte startar. Men det ska inte va nåt syndligt mellanrum mellan blocket och reedsen.


Senast ändrad av xoldero den ons jul 18, 2018 5:35 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: ons jul 18, 2018 5:32 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Ja men det är helt normalt, det kallas ytspänning. Vätska suger fast i ytor och hål och ligger kvar i tilltäckligt trånga utrymmen.


Är nästan lite tråkigt att höra att det ser bra ut. Har verkligen inte en aning om vad som är problemet. Den gick felfritt innan cylinderbytet och även direkt efter cylinderbytet med. Inget ljud eller konstigt med den innan problemet började.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: ons jul 18, 2018 5:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

xoldero skrev:
Ja men angående bränslet kvar i huvudmunstycket det är helt normalt, det kallas ytspänning. Vätska suger fast i ytor och hål och ligger kvar i tilltäckligt trånga utrymmen.

Angåede reeds: tror inte dom gör att den inte startar. Men det ska inte va nåt syndligt mellanrum mellan blocket och reedsen.


Man kan se ett väldigt litet mellanrum om man tittar på rätt vinkel. Skulle inte tro att det är ett problem. Se bilderna, inte perfekta men bra upplösning iaf.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: ons jul 18, 2018 6:03 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Video på när jag försöker få igång den med kick och att rulla den.

https://www.youtube.com/watch?v=6zWDY3dZ7Zw Vid 0:34 är det moppen som gör det där ljudet, inte jag.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheAndersson
InläggPostat: tor jul 19, 2018 8:41 am    Rubrik: Svara med citat

TSR-Crew

Registreringsdatum: 12 juli 2014
Inlägg: 862
Pictures: 15
Gallery pictures: 15
TheAndersson's gallery
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Har inte hunnit läsa då jag är lite upptagen men vill bara flika in att det inte ska finnas något mellanrum på reedventilens läppar. Även om det är 1mm så kan det göra mycket, det ska vara täppt.
_________________
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheThrasher
InläggPostat: tor jul 19, 2018 11:53 am    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 23 oktober 2016
Inlägg: 139
Pictures: 0

Ska pröva att ta bort cylindern å kolla hur det ser ut å antagligen pröva den gamla igen å se om den fungerar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Gå till sida 1, 2  Nästa Sida 1 av 2

Hoppa till:  



Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet