Risken att trimma

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Risken att trimma

Inlägg av Bonnen »

Hade tänkt att ställa frågan som ingen kan svara på men jag gör det ändå :lol:
Ska skaffa effektrör till en annars original utseende moped (crossmoped) och undrar vad är chansen att man blir stoppad och polisen testar moppen om man kör i 45 och följer reglerna snyggt och prydligt så fort det finns bilar eller folk i närheten??

Hade oxå tänkt att måla röret för att se lite mer orginal ut.

Bor ca en mil utan för en mindre stad, där jag bor och i området runt om är risken minimal men det är ju när man ska in till stan med skola m.m som risken finns. Är kanske 15 000 - 20 000 invånare i själva stan.
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Kommer svara dig med mina bästa tips för att slippa bli stoppad av polis.

Det är främst ljudnivå, körstil och utseende som poloiser agerar utefter.

Stå aldrig still UTAN att ha uppsikt efter polisen när du tankar till exempel.

Håll koll när du är påväg hem/till skolan om civilare förföljer dig.

När du byter till effektrör så kommer polisen höra att din moppe är trimmad på dom högre varven och ljudnivå om du inte åtgärdar ljudninvån med en egen hemmagjord dämpare.

Har en polare där polisen följde honom hem från skolan i en guldfärgad xc90. Det var ingen rolig upplevelse för honom.
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

Sry för sent svar men stoppad har jag inget imot men vad är chansen att dom provkör, föreställer mig att 95% av fallen vill dom bara se körkort. Hade nämligen tänkt att stanna när dom kommer o hoppas på att dom bara kollar om man har kortet
Användarens profilbild
xoldero
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 5 januari 2013, 00:49

Inlägg av xoldero »

Man kan ju leva på hoppet också... lol

Utgå ifrån att polisen vill sätta dit dig om du kör trimmat, vilket troligen är närmare sanningen. Gör som du vill, men mitt råd till dig är, stanna inte om du kör trimmat.
Bonnen
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 11 september 2017, 14:57

Inlägg av Bonnen »

E dom så dryga i många fall att även om man kör snyggt, prydligt och stannar så försöker dom sätta ditt än 100%... hmmm får la tänka om lite :?
Skriv svar