Skapa nytt ämne  Svara på ämnet
 Luftbox slider « Föregående ämne :: Nästa ämne » 
Författare Meddelande
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: lör maj 26, 2018 11:28 pm    Rubrik: Luftbox slider Svara med citat

Elmoped

Registreringsdatum: 13 augusti 2017
Pictures: 0

Hej!

Jag tänkte köpa den här luftboxen http://www.scooty.se/luftburk-tnt-minarelli-vertikal-03.html

För jag har sportluftsfilter i onödan. Kommer jag behöva köpa nån slang som går in i förgasaren jag har aldrig haft orginalfiltret.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
xoldero
InläggPostat: sön maj 27, 2018 11:20 am    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

Registreringsdatum: 05 januari 2013
Pictures: 1
Gallery pictures: 1
xoldero's gallery

Har aldrig haft en slider, men det ser ut som att den där modellen har ett hål på baksidan som går rätt på förgasaren? Rätta mig om jag har fel
Till överst på sidan
MacGyver84
InläggPostat: sön maj 27, 2018 12:51 pm    Rubrik: Re: Luftbox slider Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Registreringsdatum: 12 oktober 2014

Min skruvlösa slider;) skrev:
Hej!

Jag tänkte köpa den här luftboxen http://www.scooty.se/luftburk-tnt-minarelli-vertikal-03.html

För jag har sportluftsfilter i onödan. Kommer jag behöva köpa nån slang som går in i förgasaren jag har aldrig haft orginalfiltret.
Du behöver ingen slang alls från luftburken till förgasaren plugga igen hålet vid förgasaren med en slangstump och skruv och buntband och om det är hål i luftburken plugga igen det med. Jag har haft en slider och jag har kört utan slangen det går bra.

Puch Montana 54,2 km/tim

Rieju MRT 50 SM 2016 51,6 km/tim
Till överst på sidan
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: sön maj 27, 2018 2:12 pm    Rubrik: Re: Luftbox slider Svara med citat

Elmoped

MacGyver84 skrev:
Hej!

Du behöver ingen slang alls från luftburken till förgasaren plugga igen hålet vid förgasaren med en slangstump och skruv och buntband och om det är hål i luftburken plugga igen det med. Jag har haft en slider och jag har kört utan slangen det går bra.

Vart är hålet då jag kör sportluftsfilter nu så vet knappt vad du pratar om
Till överst på sidan
MacGyver84
InläggPostat: sön maj 27, 2018 6:42 pm    Rubrik: Re: Luftbox slider Svara med citat

Farsans gamla zündapp

MacGyver84 skrev:
Hej!

Vart är hålet då jag kör sportluftsfilter nu så vet knappt vad du pratar om
Du får kolla om det är nånstans det är ett hål det kanske redan är fixat men eftersom du kör med mopeden nu och den kanske går bra? behöver du kanske inte göra nåt.

Puch Montana 54,2 km/tim

Till överst på sidan
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: ons jul 18, 2018 2:39 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Jag har köpt luftbox nu det var en kille som hjälpte mig attfixa allt som krångla så den skulle gå perfekt men hålet där slangen ska sitta är fortfarande öppet och när man håller för det startar den lättare och går som in i helvete på full gas men kan krångla lite när man gas på lite och när det är öppet drar den iväg segare men går bättre. Får den för lite soppa med det öppet och för mycket öppet?
Till överst på sidan
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: tor jul 19, 2018 3:43 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

Eller är det hålet för nå vakuum det ör det som är upp till höger från oljeslangen som ska till cylindern

https://www.twostroke.se/dellorto-forgasare-phbn12mm?gclid=CjwKCAjw7cDaBRBtEiwAsxprXQodDBgi055PN9ANx1VR2DgbDhFP4el8JnLMZrn9yRxJCoZpsUII6xoCUOEQAvD_BwE

Hålet där det sitter en slang i mitten av förgasaren på bilden 👆🏼
Till överst på sidan
MacGyver84
InläggPostat: tor jul 19, 2018 6:18 pm    Rubrik: Svara med citat

Farsans gamla zündapp

Eller är det hålet för nå vakuum det ör det som är upp till höger från oljeslangen som ska till cylindern

https://www.twostroke.se/dellorto-forgasare-phbn12mm?gclid=CjwKCAjw7cDaBRBtEiwAsxprXQodDBgi055PN9ANx1VR2DgbDhFP4el8JnLMZrn9yRxJCoZpsUII6xoCUOEQAvD_BwE

Du ska ju sätta för det hålet med en slangstump och skruv så den inte tar luft där ifrån. Fast det hålet på bilden påverkar inte hur mopeden går, hålet som slangen från luftburken ska sitta i är ju inte samma som på bilden.

Puch Montana 54,2 km/tim

Till överst på sidan
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: tor jul 19, 2018 6:56 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

MacGyver84 skrev:

Du ska ju sätta för det hålet med en slangstump och skruv så den inte tar luft där ifrån. Fast det hålet på bilden påverkar inte hur mopeden går, hålet som slangen från luftburken ska sitta i är ju inte samma som på bilden.

Men vad är det för hål för det påverkar?
Till överst på sidan
xoldero
InläggPostat: fre jul 20, 2018 11:19 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

xoldero's gallery

Slangen på bilden är för att jämna ut trycket ur flottörskålen med luften utomhus, som ett andningrör för förgasaren, det ska vara öppet som den på bilden, men slangen är där för att skydda mot att smuts kommer in den vägen.
Till överst på sidan
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: sön jul 22, 2018 3:40 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

xoldero skrev:
Slangen på bilden är för att jämna ut trycket ur flottörskålen med luften utomhus, som ett andningrör för förgasaren, det ska vara öppet som den på bilden, men slangen är där för att skydda mot att smuts kommer in den vägen.

Tack men den drar iväg snabbare med det stängt och verkar gå på för mycket soppa vad beror det på behöver jag större munstycke?
Till överst på sidan
xoldero
InläggPostat: tis jul 24, 2018 12:14 pm    Rubrik: Svara med citat

Svårstartad skrothög

xoldero's gallery

När du stänger den så får moppen mindre bensin teoretiskt sett. Går den bättre med mindre bensin ska du minska huvudmunstycke
Till överst på sidan
Min skruvlösa slider;)
InläggPostat: tis jul 24, 2018 3:21 pm    Rubrik: Svara med citat

Elmoped

xoldero skrev:
När du stänger den så får moppen mindre bensin teoretiskt sett. Går den bättre med mindre bensin ska du minska huvudmunstycke

Men tomgången höjs
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne  Svara på ämnet Sida 1 av 1

Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet