Andreassonz > StuntRoxx :D

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Andreassonz
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 januari 2018, 16:07

Andreassonz > StuntRoxx :D

Inlägg av Andreassonz »

:twisted: Aerox stant projekt :twisted:

Bild


Info/fakta:
[spoiler]Hej!
Liam heter jag och fyller snart 15 år. Detta är min första moped såsom mitt första projekt. Ja det är då en Yamaha Aerox 03 med en ny motor från 2015. Varför jag skaffade just en aerox var för jag tycker som ser bra ut, hört bra om dom till stunt och sköna att åka på. Och ja som ni ser på bilden ser den inte ur som en stunt roxx och går inte som en heller :D. Så detta projektet blir o stuntkitta den utseende mässigt samt stunt kitta motorn. Well vill inte spoila för mycket, håll er uppdaterade så märker ni vad som händer. Ha de :)[/spoiler]

Mitt mål:

[spoiler]- Lära mig stunta, såklart!

- Få till en moppe man är stolt att äga och kan ha kul med.

- Gött tryck o gött ljud.[/spoiler]


( :lol: ): Har hemma.

( :arrow: ): Kommer

( :?: ): Kanske


Setup just nu:

[spoiler]- Urplugat org rör.

- Dragen v-ring

- 4g vikter.
[/spoiler]


Setup som kommer:

[spoiler]- Avgassystem: Leovince Zx. ( :lol: )

- Cylinder: Polini 70 corsa ( :?: )

- Förgasare: Dellorto 19mm. ( :arrow: )

- Variator: Polini hi-speed. ( :lol: )

- Koppling: Polini 3g For Race. ( :lol: )

- Vev: Motorforce Racing. ( :?: )

- Reeds: Polini. ( :?: )[/spoiler]


Nuvarande utsende/delar.

[spoiler]- Slitet fult "stunt" kåpset.

- Sletna däck.

- Str8 styrstam.

- Str8 styrstam.

Resten original har jag för mig :D.[/spoiler]


Styling/chassi som kommer:

[spoiler]- Rött kåpsett. ( :lol: )

- Tnt styrstam. ( :lol: )

- Protaper styre. ( :arrow: )

- Progrip handtag. ( :arrow: )

- Tommaselli snabbgas. ( :arrow: )

- Str8 60mm höjjningsats. ( :lol: )

- Lacka framlampa. ( :arrow: )

- Nya däck ( :arrow: )

- Motorforce packningsats. ( :arrow: )[/spoiler]



Projektstart - 09/02-18

[spoiler]Som ni kan se så måste jag byta packboxarna i gaffel då dom gjort sitt... Uppdaterar när detta händer.

https://www.youtube.com/watch?v=77m6JjXxCfg[/spoiler]
Senast redigerad av Andreassonz den 9 februari 2018, 17:25, redigerad totalt 11 gång.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Härligt att se att du gör ett projekt på ett sätt som det vara på min tid här på TSR!

Såg lite att du ska köra ZX i kombination med 70cc, Polini High-Speed etc samt förstärkt vev.

I ditt fall hade jag skippat ZX i syfte att med grejor som du ska använda kan du få riktigt bra skjut med med bra toppfart med annat rör än ZX. Allt handlar om hur du ställer in din variator och förgasare givetvis.

70cc skulle jag rekommendera Polini Corsa eller Stage 6 Sport Pro MKII. Är du på budget så är Stage 6 70cc Streetrace en utmärkt cylinder. Körde den själv på min under tiden jag körde moppe.
Förgasare så ser det bra ut, vill du ha lite mer krut så kör 21mm.

Variator ser bra ut!

Då var vi här på effektrörsfrågan.
Jag säger Stage 6 Pro Replica, Yasuni Z, Yasuni R eller Stage 6 Pro.

Ställer du in allt korrekt i förgasare samt variator så kan jag garantera att du blir sjukt nöjd. Du har accelerationen och toppfarten. Bästa av två världar. I och med att det är en stunt du siktar på så kommer du alltid ha tillgång till vridet att du kan bakhjula i högre farter.

Annars
Lycka till och ha kul!
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Andreassonz
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 januari 2018, 16:07

Inlägg av Andreassonz »

Arkstar skrev:Härligt att se att du gör ett projekt på ett sätt som det vara på min tid här på TSR!

Såg lite att du ska köra ZX i kombination med 70cc, Polini High-Speed etc samt förstärkt vev.

I ditt fall hade jag skippat ZX i syfte att med grejor som du ska använda kan du få riktigt bra skjut med med bra toppfart med annat rör än ZX. Allt handlar om hur du ställer in din variator och förgasare givetvis.

70cc skulle jag rekommendera Polini Corsa eller Stage 6 Sport Pro MKII. Är du på budget så är Stage 6 70cc Streetrace en utmärkt cylinder. Körde den själv på min under tiden jag körde moppe.
Förgasare så ser det bra ut, vill du ha lite mer krut så kör 21mm.

Variator ser bra ut!

Då var vi här på effektrörsfrågan.
Jag säger Stage 6 Pro Replica, Yasuni Z, Yasuni R eller Stage 6 Pro.

Ställer du in allt korrekt i förgasare samt variator så kan jag garantera att du blir sjukt nöjd. Du har accelerationen och toppfarten. Bästa av två världar. I och med att det är en stunt du siktar på så kommer du alltid ha tillgång till vridet att du kan bakhjula i högre farter.

Annars
Lycka till och ha kul!

Gillar denna struktur bäst också. Jo jag ska ju lära mig stunta så börjar med zx- hi-speed varitorn o 3g kopplingen. Så sen när jag lärt mig grunderna uppgraderar jag till 70cc o 19mm förgasare :). Hoppas att du gillar projektet o följer det o ger feedback! :)
Skriv svar