Luftfilter till Dellorto 19mm

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

n0xinator
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 7 oktober 2017, 22:42

Luftfilter till Dellorto 19mm

Inlägg av n0xinator »

Tjena, monterade min nya förgasare som är en Dellorto Black Racing 19mm, men det visade sig att mitt luftfilter (38mm malossi E5) var för litet fastän det står i produktbeskrivningen att luftfilteranslutningen är 38mm.

Är det så att det är fel typ av anslutning eller bara ett för litet luftfilter? I sånna fall vilket luftfilter skulle ni rekommendera till den här förgasaren?
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Gå in på sidan du köpte förgasaren från och kolla på måttet sedan letar du bara upp ett sportluftfilter som passar
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
n0xinator
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 7 oktober 2017, 22:42

Inlägg av n0xinator »

Mullemeck1337rieju skrev:Gå in på sidan du köpte förgasaren från och kolla på måttet sedan letar du bara upp ett sportluftfilter som passar
Måttet på luftfilteranslutningen var som sagt 38mm, vilket mitt nuvarande luftfilter även är. Därför är jag osäker på vilka filter som faktiskt passar.
teddylou
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 9 juni 2016, 22:57

Inlägg av teddylou »

Har du skruvat ut klämman helt så inte den ligger och trycker lite på anslutningen? Båda är 38mm så det är på håret att det ska passa.

Om du inte får på filtret så köp ett luftfilter som är någon millimeter större (typ 40mm eller något sånt) och sen bara spänn med slangklämman tills det sitter fast.
Om man säger
Skriv svar