Trimrör till Derbi Senda X-Treme 2016

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Zanotic
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 september 2017, 20:28

Trimrör till Derbi Senda X-Treme 2016

Inlägg av Zanotic »

Jag har funderat på att sätta ett trimrör men vet inte vilket och jag ska köpa ett så fort som möjligt. Har tittat på några stycken som t ex Enox och Giannelli 2T. Men har ni några förslag på de som verkligen ger grym effekt till den moped jag har? Säg gärna varför just det röret ni föreslår är bra. Sedan undrar jag om vilket av Giannelli och Enox är bäst. Jag kommer också dreva 12,13/53.

Tack för svar!
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Ska du ha låg/hög varvigt eller ska du ha en ganska balanserad effektkurva? Själv skulle jag föreslå att du kör med enox det brukar funka bra till Derbi och har ett lagom högt ljud.
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Zanotic
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 september 2017, 20:28

Inlägg av Zanotic »

Mullemeck1337rieju skrev:Ska du ha låg/hög varvigt eller ska du ha en ganska balanserad effektkurva? Själv skulle jag föreslå att du kör med enox det brukar funka bra till Derbi och har ett lagom högt ljud.

Tack för svaret, har du testat Enox? har det ett ordentligt ryck i sig? för många säger att det bara är en lång men inte så kraftig effekt kurva. Men det är ju ett fint rör. :)
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Vill du ha acceleration så skulle jag nog valt metrakit, det kör jag på och den funkar jättebra, men ska du ha lite högre toppfart så skulle jag nog säga turbokit
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Zanotic
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 september 2017, 20:28

Inlägg av Zanotic »

Mullemeck1337rieju skrev:Vill du ha acceleration så skulle jag nog valt metrakit, det kör jag på och den funkar jättebra, men ska du ha lite högre toppfart så skulle jag nog säga turbokit

Asså det står emellan enox och giannelli just nu lutar jag mest åt enox.
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Kör enox, har en massa kompisar som kör Derbi med enox och de tycker det är jättebra!
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Zanotic
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 september 2017, 20:28

Inlägg av Zanotic »

Mullemeck1337rieju skrev:Kör enox, har en massa kompisar som kör Derbi med enox och de tycker det är jättebra!
Okej tack som fan för hjälpen! :)
Skriv svar