Neos gick sönder vid test av trimrör Hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

antons01
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 september 2017, 14:11

Neos gick sönder vid test av trimrör Hjälp!

Inlägg av antons01 »

Tjena!
Jag har en Yamaha Neos.
Har kört den med dragen v-ring och urpluggat orginalrör så kände jag att det var god tid att sätta på ett trimrör. Beställde ett Technigas Qtre, Billigt och bra.
Pluggade ur det och startade moppen gick hur underbart som helst! Körde ett varv i byn för att testa var super nöjd. Senare på kvällen bestämde jag och polaren oss för att se vad den gick i så jag gasade it den kanske 300-500 meter sen dog den, Precis som att man slår av tändingen på den i farten. Jag testar att starta den igen och inget händer. Idag har jag plockat isär variator vikterna och kollat dom och dom ser hur fina ut som helst. När allt var tillbaka startar den och går men den liksom hackar när man ger den gas på högt varv. Defenetivt något som inte står rätt till!
Just nu sitter det 5.2g malossi vikter och orginal rör på.

Finns det någon som har varit med om något liknande och som möjligtvis har en lösning? Är tacksam för alla teorier och lösningar!
Lun4tiK
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 maj 2017, 17:59

Inlägg av Lun4tiK »

Har du bytt huvudmunstycket?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Var glad att den fortfarande ens startar :wink: Motorn nöp säkert, inte tillräckligt för totalras men du har säkert repat cylinder och kolv = reducerat komp. Det är det som brukar hända. I det fallet är det bara att lyfta av cylindern och inspektera.

Skulle det nu trots allt vara så att du faktiskt har justerat in förgasaren rätt, så kan en orsak vara skit i förgasaren som satt igen ett munstycke eller liknande vilket stryper tillförseln, eller grillat tändstift.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar