Trimm till Rieju MRT 2016

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Sindrener
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 augusti 2017, 22:44

Trimm till Rieju MRT 2016

Inlägg av Sindrener »

Tjena TSR!

Jag letar efter trimmdelar till min Rieju MRT 2016 men jag är inte så kunnig inom trimm så har ni några förslag?

Har runt 5000 att köpa grejer för eventuellt mer om det skulle behövas, vad kan man få för det? Kommer mest köra i stad och inte på landsvägar så acceleration är viktigare än toppfart men vill iallafall kunna dra ifrån polisen om det skulle behövas.

Tänker även lackera om mopeden, vilken färg har bäst kvalité med bra pris? Ska ha antingen vit + neonblå eller svart + neonblå.

Tackar!
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Setup för bra acceleration:

cylinder:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=10231

Avagssystem:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=23849

förgasare:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=46265

drev: 12t- 52t

Detta är vad jag kör med på min Rieju RRX- 06, jag har en toppfart på 120km/h och går 0-100 på 12 sekunder ungefär. Jag rekommenderar att köpa en ny hastighetsmätare ifall du vill se de högre hastigheterna då orginal mätaren bara går till 80
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Inte för att vara sån men 120km/h kan du glömma med den setupen, hade samma setup fast med airsal racing + en massa annat smått och gott, accelerationen är riktigt trevlig dock men räkna på 105-110km/h i topphastighet.

Om du ska köra i stan mest så skulle jag nog rekommendera ett rör med bredare register, exempelvis ett technigas enox
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Emiiaprilia01
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2017, 07:30
Ort: NT

Inlägg av Emiiaprilia01 »

Föreslår ett metrakit thrower avgassystem, brett register me gött axx. Sen 21mm dellorto phbg vit eller svart och slutligen typ 70-90cc. Tänk på att man kan skaka av sig snuten och inte bli upptäckt. Skönt att kunna dra ifrån men tänk ifall de inte ens märker att du trimmat. 21mm, sportluft och trimsystem typ mkt eller enox. mkt låter bättre och mindre. Då framstår du som mindre trimmat ifall du nu bryr dig haha
Mr-Knasen
Elmoped
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 oktober 2017, 11:55

Inlägg av Mr-Knasen »

Köp ett effektrör, dreva om den, och köp en ostrypt cdi sen är det inte så smart att köra timmad moppe i stan om du inte ska köra landsväg för ser en polis dig lanesplitta så åker du på böter och jag tvivlar på att det inte finns så mycket trafik köer om du bor i en stad.
Tvuhjuliga maskiner är som droger, efter man provat första gången så kan man inte sluta!
----------------------------------------------------------------------------------
Yamaha PW50 1995.
Honda CR 125 2002.
KTM 450 EXC 2008.
Kawasaki Ninja ZX6R 1996.
Derbi Senda Xtreme 2014.
Skriv svar