Enox ljud

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

raft3780
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 3 september 2017, 23:22

Enox ljud

Inlägg av raft3780 »

Tycker att min enox låter rätt mycket vill veta alltså hur man dämpar ljudet på den och om man kan. Vill inte störa grannarna så mycket mer pga att dom klagat rätt mycke på sistånde.
Emiiaprilia01
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2017, 07:30
Ort: NT

Inlägg av Emiiaprilia01 »

Att dämpa ljudet utan att mista effekt är i stort sätt omöjligt. Utgår ifrån att du kör opluggat o enda sättet är att antingen sätta dit den eller göra en egen plugg som minskar flödet vilket leder till mindre ljudet men oxå mindre effekt.
Kör mkt o det låtar bra och lite mörkare men inte så värst högt. Enox brukar låta mycket haha
raft3780
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 3 september 2017, 23:22

Inlägg av raft3780 »

Emiiaprilia01 skrev:Att dämpa ljudet utan att mista effekt är i stort sätt omöjligt. Utgår ifrån att du kör opluggat o enda sättet är att antingen sätta dit den eller göra en egen plugg som minskar flödet vilket leder till mindre ljudet men oxå mindre effekt.
Kör mkt o det låtar bra och lite mörkare men inte så värst högt. Enox brukar låta mycket haha
Vad menar du hur ska jag göra det mörkare? ska jag packa om det?
raft3780
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 3 september 2017, 23:22

Inlägg av raft3780 »

Emiiaprilia01 skrev:Att dämpa ljudet utan att mista effekt är i stort sätt omöjligt. Utgår ifrån att du kör opluggat o enda sättet är att antingen sätta dit den eller göra en egen plugg som minskar flödet vilket leder till mindre ljudet men oxå mindre effekt.
Kör mkt o det låtar bra och lite mörkare men inte så värst högt. Enox brukar låta mycket haha
Vad menar du hur ska jag göra det mörkare? ska jag packa om det?
Emiiaprilia01
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2017, 07:30
Ort: NT

Inlägg av Emiiaprilia01 »

Enox låter mycket! Du kan inte bara packa om en ljuddämpare. Det fungerar inte så. Helt ärligt är enox lite fel ifall du vill låta lite med dragen plugg. Ifall man tar steget till trimavgas så får man tåla att det låter. Annars byter man upp till 70cc me standard avgas. Mkt (Metrakit thrower) låter inte så mycket men har ett lite mörkare, 125 ljud.
Skriv svar