Min Ciao är väldigt ej trimmad och är på väg mot motorrenovering.
(Fick dock ej med de två mest vitala lagren när jag beställde grejerna för detta.)
Hursomhelst, jag har kört med tändstift 15C, vilket leder till att motorn gärna kroknar.
Idag testade jag att byta till ett 14C istället.
Det känns som det går bättre.
Men nu dör motorn gärna vid tomgång, vilket i sig inte är ett egentligt problem.
Problemet är att det är extremt dåligt med kraft från låg fart och att vid omstart krävs en rejäl avgasknall innan motorn går med på att starta.
Tändstiften du nämner verkar motsvara B7HS och ännu värre B8HS, om din motor inte är rejält trimmad har du för kalla tändstift och ditt byte var ett steg i fel riktning.
Tvivlar på att problemen enbart beror på det, men för kalla stift brukar inte hålla så länge.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
I teorin i alla fall. I praktiken är dessa "översättningslistor" mellan olika tändstiftsmärken ändå inte helt exakta, så man kan behöva gå ännu längre innan det faktiskt funkar. Nackdelen med att använda tändstift få andra har ordentlig erfarenhet av...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Det är helt säkert rätt, detta om för kalla tändstift.
"Felet" visade sig dock vara något helt annat.
Dekomp visade sig inte stänga som den ska.
Öppnade man den när motorn var igång ordentligt så stängde den sig ordentligt.
Dock ej vid normal start.