CPI SM 50 Problem!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Viiikiee
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 augusti 2017, 13:23
Ort: Sandviken

CPI SM 50 Problem!

Inlägg av Viiikiee »

Som du/ni läste i Rubriken så har jag problem med min CPI SM 50 -08. Vet ej om detta är det exakta stället att fråga på men jag gör mig ett försök.

Då jag nyligen tog AM körkortet så har jag nollkoll bandyboll när det kommer till motorer och därför vänder jag mig till er här på two stroke rider.

När jag köpte den så hade den ingen gnista att börja med men idag (23/8) fick jag hem min CDI-boxen och Startrelän som jag hade beställt och har nu bytt ut det gamla grejerna till det nya och nu får jag gnistan, Yey. Men nu är det såhär att jag lär springstarta mopeden med en kompis eller förälder för att få igång den. Sen när den är uppvärmd så går det att kicka igång den.

Jag har också märkt att växlarna fastnar då och då och man lär använda all sin styrka för att komma ner på 1:an eller ''upp'' till Neutralläge. Växel ras eller något annat problem?

Min polare som test körde sa att den drog alldeles för mycket bensin och berättade då att jag skulle bytta munstycke. Kommer ej ihåg om han sa upp eller ner. Vad säger ni?

Förgasaren som sitter på är ''för stor'' eller konstigt placerad så den ligger på kopplingen så när man håller in kopplingen så rörs hela förgasaren, liksom, kopplingskranen ''slår till'' förgasaren.

Snälla hata inte för att jag är icke kunnig inom mopeder osv.

Tack för mig och hoppas någon kommer med vettiga svar!