Plugg i ljuddämpare Derbi?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Plugg i ljuddämpare Derbi?

Inlägg av Vilgot00 »

Hej, jag har en Derbi Senda xtreme 2016 modell och har tagit bort blindtarmen, men jag undrar om de finns nån plugg i ljuddämpare och om man kan ta bort den på något sätt?
Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

Re: Plugg i ljuddämpare Derbi?

Inlägg av Hult65 »

Vilgot00 skrev:Hej, jag har en Derbi Senda xtreme 2016 modell och har tagit bort blindtarmen, men jag undrar om de finns nån plugg i ljuddämpare och om man kan ta bort den på något sätt?
Bry dig inte om ljuddämparn, finns ingen plugg i den. Har själv en 2015 modell. Byta cdi till ostrypt, ta bort mässingbrickan i insuget och gå upp i munstycke samt byta drev 2-4 kuggar så går han 75.

Sitter en fet katalysator i kröken som sökar ner moppen som fan så rekommenderar att antingen kapa röret och ta bort skiten eller köpa nytt rör
Vilgot00
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 5 maj 2016, 16:52

Inlägg av Vilgot00 »

Okey! Den katalysatorn har jag hört talas om, går de köpa en trimkrök så man kan ja original ljuddämparen på eftersom ja ej får trimma? Och vart sitter denna mässingsbricka ?
Hult65
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 27 juli 2017, 21:26

Inlägg av Hult65 »

Vilgot00 skrev:Okey! Den katalysatorn har jag hört talas om, går de köpa en trimkrök så man kan ja original ljuddämparen på eftersom ja ej får trimma? Och vart sitter denna mässingsbricka ?
Bror helt på vad du köper för rör, mässingbrickan sitter vid insuget på förgasaren. Alltså där gummiröret från luftburken och förgasarn sitter fast. Du måste dock byta upp i munstycke annars kommer han bara bröööla som fan.
Skriv svar