Rieju mrx slö med urpluggat trimrör

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Spuggetborn
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 5 augusti 2017, 15:31

Rieju mrx slö med urpluggat trimrör

Inlägg av Spuggetborn »

Jag har en Rieju mrx 06:a som är väldigt slö, har läst att Rieju mrx, rrx ska gå upp till 80 med dragen plugg. Min gick 60 med dragen plugg. Sen köpte jag ett trimrör (enox) och satte på det. Då gick han 78 i nedförsbacke och jag får inte upp den över 50 i småa uppförsbackar (uppmätt med gps). Jag undrar om de ä nån som haft samma problem eller om mrx helt enkelt är slö, för mina kompisar (dem kör drac) drar ifrån mig med urpluggat original. drevningen är 13,52 (original 11,52) tändstiftet är oboybrunt (kollade sist igår) röret är urpluggat och det är original 16mm förgasare med större munstycke. Enligt mina kompisar så har jag liten gnista och bytte till ett nytt tändstift men det va fortfarande litet, kan det vara problemet eller är det nåt annat
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Hej jag har en Rieju rrx-06. Min gamla setup var 16mm förgasare med 83mm och ostrypt, det du behöver göra är att köpa en ny cdi box som är ostrypt. Det kostar bara 300kr på twostroke.se När du bytt Cdi så kommer den nog toppa runt 75:) med ok axx

Hoppas jag var till hjälp;)
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Skriv svar