Förgasare Rieju RR50 2006

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Xpat
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 4 augusti 2017, 15:19

Förgasare Rieju RR50 2006

Inlägg av Xpat »

Hej alla,

Tacksam för lite hjälp, har köpt en Rieju, enligt ägarbevis en Rieju RR EU2 uttagen 2006-01-04. Fanns en manual med som heter Drac 50 RR Sport.
Jag gissar då på att det är en Rieju Drac RR Sport Edition av 2006 års modell? Bild bifogas! http://imgur.com/0Egcl1r

Moppen hade trimblås med dragen plugg, när jag sätter i pluggen på det får jag inte liv i moppen, den bara flöddrar och dör, ser att förgasaren är utbytt (STOR)och att det helt saknas choke.

Planerar därför att köpa en ny förgasare, för att förhoppningsvis kunna köra otrimmat. Enligt min manual ska jag då ha en Dellorto SHA 14-12M 12 mm i diameter och 60munstycke.

Jag hittar ingen sådan NÅGONSTANS? Vet någon om jag kan ersätta med en annan liknande modell, och hur fixar man choke, köps den extra? Ser inte på styret att det suttit något reglage?

SUPERTACKSAM för hjälp!
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Dellorto phbn går
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Mullemeck1337rieju
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 augusti 2017, 18:18
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mullemeck1337rieju »

Om jag var du så skulle jag bara köra med den som den är nu men om du nu ska köra helt lagligt så ska du ha en sån: http://www.twostroke.se/product.asp?product=34313 sen är det bara att leta upp en guide på youtube hur du ställer in förgasaren rätt och sedan är det bara att köra ;)

Hoppas att jag var till någon hjälp
Att trimma är en drog, du blir beroende och du vill bara trimma mer
Emiiaprilia01
Elmoped
Inlägg: 29
Blev medlem: 16 september 2017, 07:30
Ort: NT

Inlägg av Emiiaprilia01 »

Köp en 17,5 mm förgasare. Inte en trimförgasare men kommer ge gött liv i moppen oavsett ifall den är original eller inte. Alla nya Derbi, aprilia osv levereras med dem nya.
Skriv svar