Sida 1 av 1

Kymco Fever zx

Postat: 8 juli 2017, 11:29
av Kymcokillen
Hej..

Ja undrar nu kan man få en kymco super fever zx lite snabbare än 60km?

Har redan en racing cdi och en slät hylsa i variatorkåpan.

Sen undrar ja även 2 grejer till..

den 1 är det går en slang ifrån nån box under alla kåpor till avgasröret kan man ta bort den o plugga? eller måste den sitta där?

sen fråga nummer 2.
Det går 1 vajer ner till en splitter som sen delar upp till 2 vajrar den ena går till förgasaren o den andra till nåt? för ska man exempel byta förgasare så är vajern för kort och går inte in i trotteln.

Hoppas att man kan få ett litet hum om detta

Postat: 8 juli 2017, 15:00
av TheAndersson
Fråga 1. Lär vara nån egr-liknanade skit, självklart kan du ta bort den men du kommer inte märka skillnad.

Fråga 2. Går till oljepumpen, ska du byta förgasare och den inte nåt så kan du koppla ur den och blanda oljan direkt i tanken istället.

Angående setup så skulle jag rekommendera ett nytt rör, det lär göra susen :)

Postat: 8 juli 2017, 19:57
av Kymcokillen
Man tackar för snabbt svar.
Har redan en trimrör liggandes som ja trodde ja inte kunde använda på grund av den slangen. och oljepumpen hm okej men de är de bästa att blanda själv.
för min verkar blanda lite som den själv vill.

Postat: 8 juli 2017, 22:09
av TheAndersson
Jag har alltid blandat själv på alla mina mopeder, tycker de känns säkrare.. sen har jag alltid kört med trim o så men jag har aldrig varit med om att vajern inte nått när man bytt förgasare faktiskt..

Kör hårt på de röret du har då, glöm inte bestyckat förgasaren bara!