Moppen börjar bluddra och dör vid full gas

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jonros686
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 juni 2017, 15:30
Ort: Linghem

Moppen börjar bluddra och dör vid full gas

Inlägg av jonros686 »

Hej jag har en EU moppe Generic Epico (2015) som har fungerat jättebra tills en dag när den började gå lite dåligt och dog när jag hade kört någon kilometer. Sedan denna dag har mopeden bara gått sämre och sämre och dör nu om jag kör på full gas i typ 500m. Moppen går okej om man inte kör på full gas (2/4-3/4 gas. Vi har gjort rent förgasare och luftfiltret med bensin ordentligt. Men detta hjälpte ingeting. Tills den dagen vi ställde om förgasaren (luft och bensin, returen och tomgång) då det hjälpte till lite gran så man kunde köra på full gas över en dag, men efter en vecka så gick den bara sämre och sämre igen. Och nu läcker det ut olija uppifrån moppen och ut genom (fläkten). Nu behöver jag verkligen hjälp, då min bror som kan väldigt mycket om moppar inte har en aning, och vi har försökt med massor gejer. Nu är ju sommaren här också och man vill ju åka med kompisarna. Kan det var så att någon slang är strypt för moppen låter lite konstigt också. moppen har en elschok som jag har provat att koppla ur men funkar ej. Snälla lite hjälp nu :shock: :?: [/img]