Läcker olja från kopplingsarmen Rieju MRT AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

masse
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 5 oktober 2015, 20:21

Läcker olja från kopplingsarmen Rieju MRT AM6

Inlägg av masse »

Hej,
Har köpt en MRT 2012, och säljaren sade att den läcker lite olja från Kopplingsarmen, men att det bara va att byta packboxen, MEN så enkelt var det inte.
Oljan var grå och vattnig, så jag bytte packboxen till vattenpumpen, för det var nog där den läckte. Sen bytte jag packboxen till kopplingsarmen. Bytt olja 2 ggr efter det. Jag slår på ca 8dl olja, så att det inte rinner ut nån olja ur nivå skruven. Har även kollat så inte slangen till växellåds-ventilationen är tät. trots dessa åtgärder fortsätter det att bubbla upp ur kopplingsarmen. Olja och luftbubblor, när motorn är varm och jag drar in kopplingen, så bubblar det.
Använder 10-40 MC olja.

motorn startar och går jämnt, så det kan inte vara nåt från vevhuset, sägs det...

finns det nån därute som vet hur man får stopp på läckaget? är Original packboxen av nån dålig kvalitet? kan man täta det med nåt annat?

tacksam för svar

/Masse [/b]
Användarens profilbild
YourShoulder
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 4 februari 2015, 16:31

Inlägg av YourShoulder »

bytte du inte packboxen till kopplingsarmen?
Fan vad coolt
masse
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 5 oktober 2015, 20:21

Inlägg av masse »

Jo den är bytt, köpt en ny på twostroke.
Aron svensson
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 juni 2017, 19:13

Inlägg av Aron svensson »

fixat det? isåfall hur gjorde du?! har ett problem med att han läcker från ventalition slangen eller vad det heter, undrar vafan som kan vara fel! började direkt efter jag hade bytt kopplings lamler mm. dvs oljan mm. :x :shock: :? :?
Rieju FÖRFAN!
Skriv svar