Misständer vid 10k varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

K50
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 27 augusti 2016, 14:10

Misständer vid 10k varv

Inlägg av K50 »

Hejsan!

Jag har problem med moppen, den går skitbra i typ första 5 minuterna man kör och går rent över hela registret, sen så börjar den helt plötsligt misstända/fyrtakta kraftigt på 8-10k varv men främst precis när den ska gå över 10k. Sen efter man gått över 10k varv så går den rent igen. Fattar inte vad det kan vara för fel så hjälp hade varit uppskattat. Kan det vara tändningen som är felinställd? Har köpt ny tändning men var ganska precis med spåren när jag satte fast den.

Derbi Senda 06

Airsal 73cc Sport
Giannelli 2T
19mm Dellorto PHBG
Bild
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Spåren är ju bara en grundinställning, kan behövas justeras in något för att få ut full effekt
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

låter som den har för stort huvudmunstycke. den behöver mer soppa när den är kall.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
K50
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 27 augusti 2016, 14:10

Inlägg av K50 »

Borde inte den gå orent på fullgas också ifall det är munstycket som är fel på? 10k varv vid 6an ligger ungefär vid 1/4 gas så låter ju mer trovärdigt att det är typ luftskruven?? Vilket håll ska tändningen justeras ifall det är den som är problemet? Och hur mycket åt gången?
Bild
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

som sagt. motorn behöver mer bensin när den är kall. om den börjar gå dåligt när den är varm så tyder det ju lite på att den har för stort munstycke. alt fel förtändning. testa att vrida statorn lite mot rotationsriktningen. roterar svänghjulet med-urs så ska du rotera plattan mot-urs för att få mer förtändning.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Skriv svar