Strul med D50B0 [VIDEO]

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

kamelåså
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 28 augusti 2016, 20:29

Strul med D50B0 [VIDEO]

Inlägg av kamelåså »

Hejsan! Nu har min derbimotor strulat länge och vill gärna ut o köra nu när säsongen börjar dra igång så skulle vara jättetacksam om någon kunde hjälpa mig!

Jag klöv motorn och när jag satte ihop allt och startade den så gick den såhär, den är även allmänt slö typ och böar och dör vid gaspådag även fast jag pillat med förgasaren. Men största problemet är det ni ser på videon. Är det något med tändningen att göra tro? Det händer när man precis ska komma upp i effektkurvan typ, det syns bäst i sista klippet. Första gången jag använder kameran så kanske inte bästa kvalitén/vinkeln.

När den stått i garaget ett tag så finns det alltid en liten pöl på golvet men jag tror att det är från avgasporten då röret inte sitter helt på och läcker lite.

https://www.youtube.com/watch?v=jHwmut2vn6w
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Trimmad?
Om inte så har du monterat ihop kopplingen fel då den slirar!
Du kan börja med att kolla så att inte kopplingsvajern är för spänd, så släpp på den lite grann till att börja med. - Beter den sig likadant efter det så får du väl ta och kolla över kopplingen. :)
kamelåså
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 28 augusti 2016, 20:29

Inlägg av kamelåså »

Raggarn1337 skrev:Trimmad?
Om inte så har du monterat ihop kopplingen fel då den slirar!
Du kan börja med att kolla så att inte kopplingsvajern är för spänd, så släpp på den lite grann till att börja med. - Beter den sig likadant efter det så får du väl ta och kolla över kopplingen. :)
Den är trimmad, jag ska prova se om jag kan släppa lite på vajern, annars är det bara att öppna upp och se över kopplingen? Och du är helt säker på att det är kopplingen? För jag har gått och oroat mig att tändningen är trasig eller att det läcker mellan blockhalvorna eller nåt sånt...

Airsal 73cc sport
Metrakit Thrower
19mm black edition
Om det spelar någon roll
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Kan inte garantera att det är enda felet men man hör tydligt hur kopplingen slirar.
Om det beror på lameller eller fjädrar eller huruvida vajern är spänd eller inte kan jag inte svara på, det gör du enklast själv genom att kolla hur det ser ut där i :)
kamelåså
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 28 augusti 2016, 20:29

Inlägg av kamelåså »

Tack så mycket för svar! Ska ta en titta på kopplingen.
kamelåså
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 28 augusti 2016, 20:29

Inlägg av kamelåså »

Kopplingen var det enda felet! Tog bort en av delarna av justerskruven och nu går moppen som vanligt! Tack så hemskt mycket för hjälpen! :)

En till fråga, någon som vet om man kan använda en MK thrower stinger & dämpare på Giannelli 2T krök?
Skriv svar