Tja, nu är det såhär att innan jag bestämmde mig för att plugga ur moppen (blindarmen och de lilla röret som ska rena avgaser) PS. Köpte ett så kallat "krökrör" på Twostrokes hemsida. Så gick det knappt och ligga fullgas, visst den går. Men original så gick min moppe i 56 om jag hade chokern i och när jag ligger fullgas utan chokern i blöddrar den lite först men sen går det vanligt förutom att den bara kommer upp i typ 51 ungefär.
Efter jag pluggat ur har den blivit piggare och man kan dra bakhjul och jag kan varva mer på växlarna men den går fortfarande i 56? Har inte pillat på förgasaren alls och jag tror jag kan ha 70 i munstycke i har ingen aning faktigst, har 12 eller 13 drev i fram, är osäker men är säker på att jag har 65 i bak original. Efter jag plugga ur går det fortfarande inte att ligga fullgas.
Har också märkt när jag har chokern i nu eller bara gasar så varvstoppar den mycket oftare nu än innan jag tog bort pluggen. ( Jag har strypt CDI)
Så om någon kan ge lite tips på att fixa så att den; Går snabbare (utan att köpa trimrör eller 70cc osv osv. Fixa så jag kan ligga fullgas.
Så du har köpt dig en trimkrök? Du tänker alltså på kröken med självaste expansionskammaren eller tänker du möjligtvis på något typ av "mellanrör"?
Om du nu köpt dig en trimkrök så bör du veta att det är kröken som ger i stort sett den mesta effekten...
Efter ett sådant byte så MÅSTE du bestycka om förgasaren med större huvudmunstycke.
Måste jag verkligen byta munstycke? För den var såhär när jag köpte den från fabrik, att man inte kunde hålla fullgas? Vad händer om jag gör det elelr itne gör det? Byter munstycke alltså
Har den för litet munstycke så finns risken att den nyper pga värme.
Då järn expanderar när det blir varmt, som du säkert vet om. Så kommer även kolven att expandera tills det tar stopp och "nyper" inuti cylindern.
Har du tur så klarar den sig lindrigt undan med lite försänkt komp.
Otur så skär den och då blir det till att byta kolv och cylinder, i vissa fall så förstörs även vevstaken, som i sin tur kan ta sönder veven...
Med en rätt inställd förgasare så vinner du effekt, motorn går bra och riskerar inte längre att nypa pga felinställning...
Fortfarande osäker på om jag förstår hur du menar...
Kan du slänga upp en bild på hur det ser ut?
Så som jag förstår det så har du ingen expansionskammare på utan endast ett smalt litet rör?
Förmodligen sitter expansionskammaren efter det smala röret, raggarn.
Vilgot, detta nya är strypt, va det förra orstrypt?
Pluggar du ur moppen så behöver du gå upp i munstycke, om du gick från ostrypt till strypt ( som jag förstod de som du gjorde )så bör du gå ner i munstycke
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Om du byter till ostrypt så behöver du gå upp i munstycke, köp en sats munstycken och börja med en 10-15storlekar större och jobba dig nedåt tills du hittar där den går som bäst
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Nu så har den ingen blindtarm, ingen rengöringsventil, utan ser helt enkelt ut som ett rör som ska ha en plugg i mynningen istället för en blindtarm. Hoppas ni förstår nu