Inkörning

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inkörning

Inlägg av MarcusAndersson »

Tjena , som några av er kanske redan vet håller jag på att köra in min cylinder..

Har kört ca 25 mil nu och den ska köras 30 mil..

När är mopeden redo för att trimmas ?

Kan jag trimma den direkt vid 30 mil eller jag ska avakta ?
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög

Inlägg av jeppa »

Har aldrig kört in något men skulle nog vänta för att vara på den säkra sidan :)
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

50/100 mil har jag för mig, men kanske har fel :roll:
Bild
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

du kan plugga ur på en gång om du så vill, det är så motorn är gjord att gå. trimma kan du göra med en helt fabriksny moppe med en gång också, sålänge du kör in den och kör lugnt i början ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

att strypa en motor är som det låterden går mycke bättre ostrypt börja trimma direkt :) fast var försiktigt :lol:
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

chifen skrev:du kan plugga ur på en gång om du så vill, det är så motorn är gjord att gå. trimma kan du göra med en helt fabriksny moppe med en gång också, sålänge du kör in den och kör lugnt i början ;)

Det stog på manualen 30 mil .. har kört det nu så jag kan plugga ur och ge gärnet ?

En till fråga :

Om man kör med sportfilter & urpluggat org rör behövs det blandas i tanken med ? :( Eller kan köra på tvåtakts tanken ?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

MarcusRRX skrev:
chifen skrev:du kan plugga ur på en gång om du så vill, det är så motorn är gjord att gå. trimma kan du göra med en helt fabriksny moppe med en gång också, sålänge du kör in den och kör lugnt i början ;)

Det stog på manualen 30 mil .. har kört det nu så jag kan plugga ur och ge gärnet ?

En till fråga :

Om man kör med sportfilter & urpluggat org rör behövs det blandas i tanken med ? :( Eller kan köra på tvåtakts tanken ?
har du redan kört 30 min bör det vara rätt lugnt att plugga ur nu och gasa.

du kan köra på oljetanken, ska inte vara några problem. Det är såklart säkrare att blanda i tanken men du bör inte få problem att köra på oljepumpen där :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Moto_X
Svårstartad skrothög

Inlägg av Moto_X »

spelar nog ingen större roll, men för att vara på säkra sidan skule jag blandat i tanken, fast de orkar ja inte men iaf
R.I.P DooD
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Tack så mycket för seriöst svar av chifen !

Over and out !
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

men om du ska skaffa sport filter så måste du har större munstycke också
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

hyosungsf50 skrev:men om du ska skaffa sport filter så måste du har större munstycke också
de vet han nog :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

meanzick skrev:
hyosungsf50 skrev:men om du ska skaffa sport filter så måste du har större munstycke också
de vet han nog :)
Absolut.

Btw : Finns det risk att moppen skär med org munstycke och dragen plugg (chock inne)
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Ska jag låsA? :D
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke
vänta kong :) min går ju asbra med chok upp till 75 .. å tändstiftet är brunt ? funkar typ inte utan chok :P är de inte bra då ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

meanzick skrev:
Moddad skrev:Kör utan choken, den ger inte mer bensin bara mindre luft. Den ska nog inte skära om du inte kör för långt utan större munstycke
vänta kong :) min går ju asbra med chok upp till 75 .. å tändstiftet är brunt ? funkar typ inte utan chok :P är de inte bra då ?

Vänta lite kong ..

Så du menar det är bättre köra utan chocke då :O ! ?

då går den bara 65 ju !:P
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Jaha, köra utan choken? Choken gör att den går fetare och får mer soppa förhållande tll luft = den skär inte.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Henry skrev:

Jaha, köra utan choken? Choken gör att den går fetare och får mer soppa förhållande tll luft = den skär inte.
Jaså, alltid bara trott att den gav mindre luft till mängden bensin och då skulle den gå dåligt... Aja : > Ger mig!
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

på min Rieju drac 03 kör jag urpluggat rör och insug den gör 70 jag har orginal musntycke 60 och efter att jag kört en fullgas repa på 5 km så är tändstiftet halften brunt och hälften svart :P tror inte jag behöver större
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Moddad skrev:
Henry skrev:

Jaså, alltid bara trott att den gav mindre luft till mängden bensin och då skulle den gå dåligt... Aja : > Ger mig!
Med andra ord så kan jag köra min rrx urpluggad med org munstycke och chock inne ? :D
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Polare kör sin RRX med org. munstycke utan choke går fint.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

fax110 skrev:på min Rieju drac 03 kör jag urpluggat rör och insug den gör 70 jag har orginal musntycke 60 och efter att jag kört en fullgas repa på 5 km så är tändstiftet halften brunt och hälften svart :P tror inte jag behöver större
Jag har aldrig fattat det med tändstift .. mitt är fan vitt :O !

Moddad @ tack
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Moddad skrev:Polare kör sin RRX med org. munstycke utan choke går fint.
knappast original munstycke.. testa den och choka :) du kommer känna att den rycker iväg . testade nämligen de när jag åkte till och från fotbollsträningen precis :P de funkar utan men den går 50 gånger bättre med chok ^^
Tillhör mille!
Användarens profilbild
fuzer
Elmoped

Inlägg av fuzer »

Om munstycker är vitt är det ju alldeles för litet!
Du ska byta upp i storlke så att den går skit Med choke.

Är ju heller inte bra att köra med choken i hela tiden.
Alfred skrev:Inga kaxiga snubbar,som klagar på min stil att skriva,en dag kan du kanske inte skriva.
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

meanzick skrev:
Moddad skrev:Polare kör sin RRX med org. munstycke utan choke går fint.
knappast original munstycke.. testa den och choka :) du kommer känna att den rycker iväg . testade nämligen de när jag åkte till och från fotbollsträningen precis :P de funkar utan men den går 50 gånger bättre med chok ^^
Själv kört den, går så bra en urpluggad moppe kan gå, utan choke. Aningen trög då den är kall
Låst