vurpor

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

har du vurpat?

ja
654
55%
nej
267
22%
nej
267
22%
 
Antal röster: 1188

PuchPower94
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 mars 2010, 14:37

Inlägg av PuchPower94 »

är det ingen av er som åker när det är snö och is o 20gr kallt ute? finns ju ine roligare än å ligga 90 med mt5an på snorhala vägar utan dubbdäck. :shock:

vurpat ett par gånger med min montana för de är ganska vingliga.

sen gjorde jag en rallyvurpa med mtn. min kompis (14år) åkte rex roadmaster 200 från 40talet o ja mt inne i samhället å han la ut den mot en vall å sen kommer ja å gör lika. mitt framhjul skär ut i snön. det blir tvärstopp och moppen snurrar ett varv och landar i diket. jag landar 4 meter framför på rygg. min kompis är en bit framför så ja hinner resa mig. när han kommer tillbaka så åker han förbi å sladdar en gång till på samma ställe å då vurpar nästan han ochså :lol:
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

det hela började med att jag skulle till skolan på morgonen och tar moppen. När jag kommer in på grusstigen vid skolan ser jag en polisbil samt bil med släp står på skolan.
Jag blir skiträdd och vänder om på vått gräs och gasar fullt. Åker i backen självklart :wink:

Men klarar mig som tur vad dom såg mig nog inte ens :)

Men shit vad rädd jag var efter.
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
JukkA*
Avstängd
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 april 2010, 01:40
Ort: ludvika

hehe

Inlägg av JukkA* »

Hehe jag kmr ihåg jag körde på min dt när den bara var opluggad. jag hade precis köpt nytt luftfilter och satt på så skulle jag prova bakhjulet men när jag väl var uppe så kmr jag ihåg att jag höll på att stegra över men ist för att bromsa så la jag i 2an så då fick jag lagomt ont i sjärten :)


Sen en annan gång så åkte jag å en kompis (2stroke4ever) på en blöt bro.Och då skulle jag prova kolla hur många växlar jag fick i jag kom till 3an och hade världens ställ och då så var det en spik ellr nåt som stak upp ur bron så jag fick fäste och slog runt och fick moppen över foten och bröt 4 ben i foten :)

Min allra första vurpa var när jag åkte på en gammal zundapp cobra på vintern och då åkte jag ner för en ganska lång backe och det gick kanske i 50km/h och sen skulle jag bromsa så då la jag ikull mig och gled nerför hela backen xD
går som fan få mellan varv :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Re: hehe

Inlägg av KarlssoN^ »

JukkA* skrev: jag ihåg att jag höll på att stegra över men ist för att bromsa så la jag i 2an så då fick jag lagomt ont i sjärten :)

wait... what ?`:O ofta du gör de :o
Användarens profilbild
JukkA*
Avstängd
Inlägg: 52
Blev medlem: 5 april 2010, 01:40
Ort: ludvika

Hehe

Inlägg av JukkA* »

jag har ingen aning om varför jag gjorde det det bara blev så xD
går som fan få mellan varv :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

hahah ;)
Roush427R
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 5 september 2009, 22:02

Inlägg av Roush427R »

haha,de va snö ute :D sen åkte jag bland massa folk,va tror ni hände?jag fick sladd i en kurva..massa folk såg dexD
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

oj oj oj. kul tråd detta :lol:

själv har jag tappat räkningen på alla mina vurpor! gjort ca10st tror jag med min moppe på en sommar xD

första gången va samma vecka jag fick den, höll på att styla framför 2kompisar och massa småbarn med att komma på 2an och låsa upp baken,i med 1an och spinna där ifrån, gjorde d ett antal gången med en gång fick jag i neutral och bara la mej, sjukt kul :lol:

en gång på enduro tur ute iskogen, hade ingen aning om hur djupt det var!
: http://www.youtube.com/watch?v=R7l2Tz8u32s :oops:

dagen före min skol avslutning skulle min kompis (Jukka*) hämta pengar hos hans morsa då vi skulle äta pizza med massa kompisar, då åkte jag ner för nån sten/asfaltstrappa som var lång mellan varje steg (totalt 5steg) och när jag åkt den skulle jag bromsa, bromsade fram och framhjulet gled iväg bara på våt jävla mossa. tur va var det precis bakom akuten, in å plåstras ihop på armbågen (fint ärr nu)

Dagen efter på skkolavslutningen stog alla moppe killar vid mopparna och då kom jag och skulle parkera, skulle bromsa och svänga 90grader och då bromsade jag fram. och åter igen! blöt jävla mossa och där låg man nu, fast åt höger inte å vänster som dagen före.
då tvivlade jag starkt på mej själv ett tag efter, göra samma tabbe 2dagar i rad. inte blev det bättre att alla såg det heller :oops: :cry:

de va ett få vurpor av alla jag gjort. brutalast va på crossen men d tar jag bara om nån vill höra :wink:
TomasGlaes
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 mars 2009, 17:11
Ort: dals-ed

Inlägg av TomasGlaes »

haha jag har kört av vägen ner i diket upp på andra sidan jaa tänkte jag för jag trodde jag skulle klara mej men nej då på andra sidan är en stubbe och kör rakt in i den xD sen så har jag gamla cross hopp som jag happar i med mopeden (sm) så skulle jag och några hoppa så efter en stund så sattsa jag allt på 4 (40-45) och ska göra ett trick och glider bak på sadeln och får världens bakot vikt så jag är helt upp och ner i luften sen släpte jag moppen sen mins jag ingetxD
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

TomasGlaes skrev:haha jag har kört av vägen ner i diket upp på andra sidan jaa tänkte jag för jag trodde jag skulle klara mej men nej då på andra sidan är en stubbe och kör rakt in i den xD sen så har jag gamla cross hopp som jag happar i med mopeden (sm) så skulle jag och några hoppa så efter en stund så sattsa jag allt på 4 (40-45) och ska göra ett trick och glider bak på sadeln och får världens bakot vikt så jag är helt upp och ner i luften sen släpte jag moppen sen mins jag ingetxD
hah det med hoppet hade jag önskar jag hade sett :lol:

hur gick det med moppen då?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

Hebo skrev:bromsade på ren is :? :D
haha har oxå gjort det ;) men det va en bil som skulle köra om sen bromsade direkt när han hade gjort det då jag hade valet antingen asfalten eller bakrutan på bilen, jag drog i fram bromsen o valde asfalten :P
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

ha ha ha ha ramlade i fredag med crosen
haha haha va en sån klantig vurpa
ja gjorde en burnout hade ful gas leran bara spruta
så tog de stop log en sten under leran ja han tänka fan
så stack crosen upp på backhjulet och sen i väg och där mitt i skogen stog ja som en idiot haha haha
fan va sur ja va först sen efter en stund kom
:shock: :shock: :shock:
senare tyckte ja bara de va rolit haha
skadorna koplings handtaget e snät haha
:roll: :roll: :roll:
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Kiddee
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 10 januari 2010, 21:53

Inlägg av Kiddee »

Min kompis fyllde år idag och fick en moppe (Puch Korade).. Så va han ute och körde lite och så kom han till Konsum där jag och Rasse stod och pratade så han stannade och vi snackade lite så sa Rasse kör ner till parken (typ 50m) så ska jag visa en sak.. Jocke kickade igång och gasade ner... Det var nedförsbacke, en blöt träbro och frambroms på moppen... Han körde ner för backen och fick ganska högfart körde upp på den blöta träbron och bromsade ojj... det glider... sen när han hade glidit typ 3 meter körde han ner på asfalten och hoppsan det tog grepp och han flög över styret och flög en bit och slog i knät så han fick riktigt ont i knät (han kunde inte träna på kvällen) men det första han sa var... Hur gick det med moppen?

Sen körde han lugnt med oss på trottoaren fast det hjälpte inte likt förbannat lyckades han hitta en gatulukta att köra i...

Ja detta har vi skrattat åt idag...
Tompa1122
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 12 april 2010, 16:08
Ort: Köping

Inlägg av Tompa1122 »

har ej vurpat med min moped än men jag körde ute på landsvägarna hä där jag bor med min fiddy och då funkade bara frambromsen .
Jag beräknar då en kurva fel och helt plötsligt låg man i diket :)
Användarens profilbild
spot_1337
Elmoped
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 juni 2009, 21:37

Inlägg av spot_1337 »

Vurpade idag :(

körde en liten runda och allt gick så fint, fans inte på världskartan att jag skulle ramla, sen kom jag fram till en liten sväng i ca 20-30km/h och fick solen i ansiktet så jag inte såg ett skit. Helt plötsligt låg jag där på marken med helt förstörda kåpor , krossat blinkerglas , uppskrapade armar och ett sidostöd som pekade inåt istället för utåt :'(

Allt det tack vare lite grus och solljus <.<
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Vurpade ganska rejält med min compact förra vintern. Helt isbelagd nerförsbacke hade jag full gas i, kom till en liten sväng längre ner i backen men där tappade jag fästet (om det ens fanns något fäste över huvudtaget) och la mig på backen med moppen och gled i hyfsad fart in i en stenmur.

Natten spenderades på sjukhuset och kom ut därifrån med gipsad arm upp till armbågen.

Morgonen därpå satt jag i bilen påväg till norge och en skidvecka.
En hel vecka med skidorna på, utan stavar dock ;)

Skulle ha gipset i hela 5 veckor, men slängde av det efter skidsemestern..vilket jag ångrar nu.
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

karlssonlysekil skrev:Vurpade ganska rejält med min compact förra vintern. Helt isbelagd nerförsbacke hade jag full gas i, kom till en liten sväng längre ner i backen men där tappade jag fästet (om det ens fanns något fäste över huvudtaget) och la mig på backen med moppen och gled i hyfsad fart in i en stenmur.

Natten spenderades på sjukhuset och kom ut därifrån med gipsad arm upp till armbågen.

Morgonen därpå satt jag i bilen påväg till norge och en skidvecka.
En hel vecka med skidorna på, utan stavar dock ;)

Skulle ha gipset i hela 5 veckor, men slängde av det efter skidsemestern..vilket jag ångrar nu.
haha vrf då? va hände med armen?
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

2stroke4ever skrev:
karlssonlysekil skrev:Vurpade ganska rejält med min compact förra vintern. Helt isbelagd nerförsbacke hade jag full gas i, kom till en liten sväng längre ner i backen men där tappade jag fästet (om det ens fanns något fäste över huvudtaget) och la mig på backen med moppen och gled i hyfsad fart in i en stenmur.

Natten spenderades på sjukhuset och kom ut därifrån med gipsad arm upp till armbågen.

Morgonen därpå satt jag i bilen påväg till norge och en skidvecka.
En hel vecka med skidorna på, utan stavar dock ;)

Skulle ha gipset i hela 5 veckor, men slängde av det efter skidsemestern..vilket jag ångrar nu.
haha vrf då? va hände med armen?
Bröt benet som går till lillfingret inuti handen :?
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

karlssonlysekil skrev:
2stroke4ever skrev:
karlssonlysekil skrev:Vurpade ganska rejält med min compact förra vintern. Helt isbelagd nerförsbacke hade jag full gas i, kom till en liten sväng längre ner i backen men där tappade jag fästet (om det ens fanns något fäste över huvudtaget) och la mig på backen med moppen och gled i hyfsad fart in i en stenmur.

Natten spenderades på sjukhuset och kom ut därifrån med gipsad arm upp till armbågen.

Morgonen därpå satt jag i bilen påväg till norge och en skidvecka.
En hel vecka med skidorna på, utan stavar dock ;)

Skulle ha gipset i hela 5 veckor, men slängde av det efter skidsemestern..vilket jag ångrar nu.
haha vrf då? va hände med armen?
Bröt benet som går till lillfingret inuti handen :?
usch :?

läkt bra nu iaf :P ?
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

2stroke4ever skrev:
karlssonlysekil skrev:
2stroke4ever skrev: haha vrf då? va hände med armen?
Bröt benet som går till lillfingret inuti handen :?
usch :?

läkt bra nu iaf :P ?
det är ju typ 1,5 år sen så, men det känns ju att jag har brutit det. skulle låtit gipset sitta kvar. men kunde inte vara borta från handbollen så länge
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

karlssonlysekil skrev:
2stroke4ever skrev:
karlssonlysekil skrev: Bröt benet som går till lillfingret inuti handen :?
usch :?

läkt bra nu iaf :P ?
det är ju typ 1,5 år sen så, men det känns ju att jag har brutit det. skulle låtit gipset sitta kvar. men kunde inte vara borta från handbollen så länge
aja okej, va ett tag sen^^
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

2stroke4ever skrev:
karlssonlysekil skrev:
2stroke4ever skrev: usch :?

läkt bra nu iaf :P ?
det är ju typ 1,5 år sen så, men det känns ju att jag har brutit det. skulle låtit gipset sitta kvar. men kunde inte vara borta från handbollen så länge
aja okej, va ett tag sen^^
hehe :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
ostklump
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 25 juli 2010, 20:08

Inlägg av ostklump »

Kom ner ifrån en backe i ca 80 och skulle gena genom en gräsväg och före när man åker ner dit så är det en liten hop sats så hoppade ner där och då gick det ca 65 knyck också var det rått i gräset så efter ett tag aldeles i början av asfalten så slant det till och jag slog i så hårt med bröstet så jag fick hjärnskakning och 2 brutna ben nyckelbenet och ett revben, Inge kul att bryta nyckelbenet kunde inte få nå luft fick panik i början för jag visste inte vad som hände jag kunde inte resa mig och inte andas O.o fatta inte vad som hände man blev ju så chockad och efter 2 timmar när jag var på sjukan så fick jag höra att min polare hade åkt samma väg och ramlat med fick bara ett fett skrap sår på benet som är ett fint ärr nu :D Fast moppen min är inge repad nästan :O hade jag haft blinkers eller nått på så hade dom troligt rökt i med att moppen slog runt en gång :/ lite böjd framskärm bara xD
" På grönskande ängar
där vinden går i träd och blommor,
en morgon när solen värmer ansiktet
efter en lång sömn,
ska vi åter mötas en gång."

Vila i frid, Lennart "Tigern" Johansson

Brynäs Tigers.
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 443
Blev medlem: 13 april 2010, 14:36
Ort: Överkalix <3 ;P
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

Få se nu :P första vurpan med Riejun. Jag och 3 kompisar var och körde efter en ler/gräs väg nere vid vattnet när de var högvatten. Då glider min kompis vespa upp med bakhjulet och han flyger, jag nitar av nån anledning bromsarna och far överstyret och sen när vi fixat till skiten så kör min andra kompis ut i vattnet och så far kedjan av i några dm djupt vatten ;P Perfekt dag:P.
Och samma dag när ja skulle vända körde jag ned i diket och fick backspegeln i knät så man fick ett fint rivsår ;P försvann för inte så länge sen ^^
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
traktorn1
Elmoped
Inlägg: 40
Blev medlem: 13 juli 2010, 02:24

Inlägg av traktorn1 »

haha har vurpat 1 gång de var första dan med moppen :P hade vart ute o sladdat i grus hela dagen så skjutsade jag en kompis till preem för vi skulle spola av moppen lite (sjukt dammig).
dum som jag är kommer jag väl i 50 på en liten grusväg och sladdar så tänker jag inte på att han sitter bakpå så de blir ju en jävla baktyngd och vi välter xD han slår huvet i marken och de första jag tänker på hur gick de med moppen!? så jag skiter i han och kollar de.. haha :P vart repor på avgasröret :( men oss gick de bra med ^
tje
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Kraschade ganska svårt trots låg fart 2 september 2009 och ännu idag har jag vissa rörlighetsproblem med armen, alltså inte fullt utläkt än. Bröt armen vid axeln om några av er kanske minns. Det har vart en lång väg tillbaka.
Forumets nippertippa! Puss på er!
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Skåningens-handelsbod skrev:Kraschade ganska svårt trots låg fart 2 september 2009 och ännu idag har jag vissa rörlighetsproblem med armen, alltså inte fullt utläkt än. Bröt armen vid axeln om några av er kanske minns. Det har vart en lång väg tillbaka.
Lider med dig, även om jag inte var medlem under tiden det hände
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Mina första gånger får jag säga, var med min kompis moped och min egen

Första första var hans, körde så kom där massa tattare och jagade mig med sina två, råkade åkte lite utpå gräset och gled, dem hjälpte mig snällt upp och frågade om det gick bra för att sedan sno min mobil, pengar moped och allt.!!



Andra var när jag åkte ifrån malmö till staffanstorp på motorvägen i 45! så dum som man var, tur polisen aldrig tog en, var livrädd när jag kom ut på motorvägen, suger på vägar:P

Iaf väl i staffanstorp, så åkte jag och bruden mopeden förbi par kompisar så vänder jag huvudet om och räckte finger, lekte så cool när jag hade fått min moped, vad hände må tro?
Jo kör kart upp på kanten till gräset på sidan av två vägs filen och glider, skrapar upp benet, hon klarade sig rätt bra, mopeden inte så, 5 dagar gammal :P

sista gången var för 1.5 månad ca, åkte med min flickväns lillebror på industriområdet ifrån willyz, börja wobbla,bromsade in sakta med fram och bakbroms efter varandra och sänkte hastigheten ifrån 60 till 35, han satt där bak så jag kunde inte bara hoppa av mopeden, dels för att jag inte är en egoist och har känslor men för att sitter han därbak och inte kan styra åtminstonde lite så lär den flippa ut helt.
styrde mot gräset men den vek sig och vi gled på asfalten sen ut på gräset, tur var att jag styrde mot gräset annars hade vi glidit längst hela asfalten och säkerligen blivit påkörd.

skrapade upp båda handflatorna, knäna, högra armbågen, högra sidan av midjan, mina superman kalsonger fick också stryck :/

stora är fortfarande, och haft ont i min vänsta handled i 1.5 månad men börjar avta, kunde dem första veckorna inte lyfta något.

Visade sig vara det extra tjocka gummit runtom ventilen till slangen i bakdäcket som gått isönder så har vi förmodligen studsat till eller något så har den öppnats upp princip 80% och med han därbak så blev det extra tryck därav det snabba wobblande och slutet.

Om ni undrar så monterade fassan slang därbak då det i visa fall är enklare om man har problem att på få utan.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

Jag minns när jag var typ 5år och körde min små trimmade suzuki Lt 50 i ca 45km/h(den går typ 25km orginal) in i en plogkant hos morfar.
Gjorde typ en barrel roll över plogkanten och ner i diket med 4-hjulingen över mig, gjorde ont som faan, har ett ärr på benet efter det! slog benet i ena bulten som håller fast styret xD

Har även varit typ en centimeter från att hoppa in i en tall mid min gamla PW 80 som jag hade när jag var typ 7-8 år, det kan jag säga va bara ogjort.. :D
Bild
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det är lika sant som att säga att alla vurpar någongång såsom att alla som kör bil någongång kör på någon annan bilist även om det bara är parkeringsskador. Själva har jag vurpat både på moppen och på motorcykel. På moppen klantade jag till det för två år sedan när det var vinter och temperaturen var på nollan. Just när jag ska bromsa ner hastigheten för svänga håller ja en hand på styret och bromsar med handbromsen. Jag hann inte tänka föränn både jag och scooterna snurra runt på gatan, säkert 4-5 varv. Jag höll väl ca 60 km och moppen stannade först när den slog i trottoarkanten men jag klarade mig utan en skråma. Där rök en blinkers, spegel och ena kåpan slets det hål i och även fotplattan skades.

På motorcyklen som var en gammal Honda 500 lade jag på motorvägen när den började wobbla i 130 km. Lyckligtvis landade jag på asfalten sittande på cyklen vilket är det bästa . Jag vill verkligen lova att det är en otäck upplevelse när man rullar runt och lyckligt vis åkte jag ut i diket och inte över på mötande sida. Det var gundskelov inte någon trafik bakom mig i heller. Jag klarade mig med bruten arm och ett brutet ben, men cyklen blev totalt skrot.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd
Inlägg: 355
Blev medlem: 19 juni 2010, 19:25
Ort: uddevalla

Inlägg av aerox_killen95 »

Jag hr inte vurpat hittills iaf :lol: Men nära några gånger^^ jag o min kompis va ute o körde på vägen, jag har urpluggat o han v-ringen, ja drog på så han försvann, skulle vända mig om o kolla,hade ju ingen koll framåt så var skitnära att köra in i vägräcket i typ 80 :lol: nuddade det bara med benet :lol: En annan gång när ja skulle till samma kompis, (han har en grusbacke o sen en skarp sväng o grusraksträcka innan man når hans hus, så jag skulle testa att drifta in^^ kom i typ 50 uppför backen och sladdade då in på hans grusväg. Var väldigt nära att tappa kontrollen o körde nästan ner i diket bredvid vägen :lol:
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

DEnna var inte alls rolig för mig ;)

jag och min bror åker på en genväg jag på min DRD och han på sin racer vi kör la 60 eller ngn stans runt där iaf då och det var första gången vi skulle testa den vägen från råd av våran mormor som bodde i närheten så heltplötsligt så börjar vägen att bli lite brant så jadå vi rullar la på
ssen kmr det en nästan 100 grader svängen så i backen så bromasr man lite lätt men ändå ligger vi LÅng ute på andra körfältet och det är då jag ser det
aslfalten så ligger framför oss är heltäkt med grus och sand och när jag tog svängen lite lugnare så försker jag bromsa in men åndå kmnr jag upp på trottoaren och tar ett hop Ändå ut i dicket 2 meter därifårn
så jag reser mig SKIT snabb och stägner av moppen ich snabbt inspekterar mina skador tummen vrickar trodde jag ( brutten ) skrapsår och sånt så jag tittar upp för att varna min bror att sakta ner !
sen hör jag bara ett krash se ser jag min brorsa Racer bara glider förbi mig och han kmr efter ...
visste inte om jag skulle skratta eller jaa gråta xD hur som helst såvar inte inte lång ifrån ambilanccentralen( knappt 2 hundra meter)
så detta löste sig bra
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
zuxztah
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 13 september 2010, 20:46

Inlägg av zuxztah »

Haha jag och en polare hade varit ute och kört i skogen med en annans polares fyrhjuling 110cc om jag inte minns fel. alla fyra hjulen släppte loss inne på den leriga tunna vägen i skogen innan vi kom ut på grusvägen det gick även riktigt bra. men sen när vi väl typ kommit typ 150-200meter på vägen så säger jag till han. vad du än gör så ska han inte ligga nära diket(löspackat grus) såklart så skall han ut där iaf det går också lyckat sen ser vi en stor rosen buske då han helt plötsligt svänger fullt ut mot vägen igen. följden blev att vi med fyrhjulingen voltar runt typ 2 varv och sen flyger jag över styret och landar på han. och polaren undrade vad i helvete vi hållit på med vi va helt dammiga när vi kom tillbaka. som tur var inte en enda repa på den fyrhjulingen :D :D
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Hahah har setat och haft roliga skratt minutrar här nu!

Och kände det är dags för mig att berätta om mina vurpor.. iallafall dom roligaste.. ;)

Första var kanske 2 år sedan när jag fick moppen, skulle köra lite med den i stan (den var trimmad och tyckte det var coolt ;) ) så körde och började ligga lite i kurvorna. inne i tätbebyggelsen hade dom precis börjat sopa ut all sand och grus som ligger längst med vägkanten för att forsla bort det sen, men iaf, jag åker runt sen hinner jag inte bromsa för gruset ligger mitt i en kurva, ligger i kanske 65-70, bakdäcket får slint och slängs om rakt in i en stolpe från att ha glidit kanske 3 meter..

Satt med en jacka jag precis köpt ny för 2300 spänn, ett par lee byxor och skor helt totaltkvaddade..

Skador efteråt:

gick hela påsklovet med kryckor och en saftig utskällning av farbror blå på sjukhuset. Dom som skottade ut gruset kollade bara på mig "sen ropade en" "Fan ligger du där för?" kan säga att jag var riktigt nära på att dra en höger på honom..

Iallafall, en sen grej pajjade i knät och det knakar än idag när jag drar ut det upprätt och sen in igen.

Moppen då...:

Klarade sig relativt bra, kåporna helt pajj vänster sidan och framgaffeln blev sne så den fick bytas. och hela kåpsettet.. och kicken som hade trycks in och pressat sönder kickdrevet.. (Dont ask me how..)

Moppen som köptes för 14lax blev helt plötsligt 20lax + efter första veckan.. ;)

Andra "krashen" :

Detta hände en vecka sen, håller fortfarande på att lära mig stunta så jag kommer in till statoil, står vid utfarten serett par av mina polare och ska styla lite. Drar upp den på bakhjulet, går bra som fan , tills nedsättningen... mitt styre är lite snett monterat så jag måste ha det lite snett för att få det rakt.. however, det gick ner snett och fick sladd på framdäcket, moppen låg nog X antal grader neråt mot backen, men tack vare av att man har blivit lite bättre förare drog jag upp med hela min kropstyngd endå. Kan ju säga att polarna gapflabbade och jag åkte hem... lungt..
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

Jag körde kompisens scooter, han min supermoto.
Körde bredvid varandra, jag sa växla upp/ner.
Han hör inte mig när jag tittar på han och skriker och varvar moppen åta helvete, jag kollade fram, och självklart är det en refug mitt framför mig som jag kör och välter och repar hans kåpor och böjer styret och sj fick jag spricka i armen och gips på det :)
Skriv svar