vurpor

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

har du vurpat?

ja
654
55%
nej
267
22%
nej
267
22%
 
Antal röster: 1188

Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

vurpor

Inlägg av chifen »

berätta era vurpor nu :) va inte blyga alla gör fel och vurpar någon gång i livet ;) det går inte att komma ifrån! man lär så länge man lever :)
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Jag och polaren skulle till en mataffär , då jag hade trimmat körde jag först.

Men efter ett tag hörde jag inte ens hans moped. Vänder huvudet bakåt och utan att veta kör jag in i en trottoarkant...

Ett antal stuntvurpor har också förekommit.
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

-Nej aldrig vurpat =) Men lär göra det bara för att jag såg denna tråd!xDD!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

hehe jo xD de kommer alltid :)
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

hehe svårt o välja vilken gång xD
tar väll min första o senaste:P

första var när vi var påväg till storstan hade haft moppen i 1 vecka och redan hunnit trimma.
kompisen valde att köra på trattoaren hade alldrigt farit den vägen.
sen minns ja inte va ja sysslade me men han var utom synhåll:P
så gasade ja fullt o mittialt såg jag honom svänga in i en tunnel så ovan som jag var så klämde ja bara i frambromsen då de var asfhalt me sand ovanpå de slant o ja gled in i väggen xD:D

senaste var på hösten skulle visa upp mig lite xD körde bårt från skolan o lutade skitbrant och så gick de som de gick moppen var ovanpå mig i luften och flög förbi och ner i ett dike och jag gled efter så steg ja upp o slängde hjälmen i backen xD men uppmärksamhet fick man iafall :P
Användarens profilbild
yamaharidermana
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 572
Blev medlem: 9 oktober 2007, 14:56
Kontakt:

Inlägg av yamaharidermana »

Har inte vurpa.Men va ute å åkte en da me kompisarna de va jag å en till som åkte så drog vi på ja å en till men ja drog först över en 4ra ledkorsning. så ja såg att de va anders som kom me bilen lite högre upp me bra fart så ja hälsa uppåt men kompisen efter såg inte ett skit så han kom rätt bra efter å kom just framför bilen så de snudda bögflärpen å slog bort blinkersglaset!hehe rätt tur.han kom vell i 70-80 me bilen!
Audi Quattro RS4
Användarens profilbild
kinamoppe-mannen
Svårstartad skrothög
Inlägg: 348
Blev medlem: 27 augusti 2007, 16:57

Inlägg av kinamoppe-mannen »

har man vurpat en gång är man mopedist.. en klar regel :wink:
Användarens profilbild
derbi_filip
Elmoped
Inlägg: 99
Blev medlem: 31 oktober 2007, 16:22

Inlägg av derbi_filip »

ja körde i en park å skulle korsa en cykelväg, på andra sidan så var det en ganska så hög asfaltskant så ja bromsade lite med frambromsen på gräset så de släppte ju bara och ramlade rakt på cykelvägen! :( fotpinnen och styret blev snett :( å tappade ena bakblinkersen... men ja klasade mig med lite skrapsår :P
asarumstuffing
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 24 augusti 2007, 08:09

Inlägg av asarumstuffing »

låg bakom en kompis och min bakbroms funkade inte och han nitade fullt så jag la den ner för anna shade jag kört rakt in i asen på han så sprcäkte kåperna lite så:P nylackade volvo laserblå kåper fint de fan:P
Hebo
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 juli 2007, 23:04

Inlägg av Hebo »

bromsade på ren is :? :D
☆ -' HعbΘ ! ツ ★ ๏̯͡๏)
Användarens profilbild
Pavek
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 15 juni 2007, 14:53

Inlägg av Pavek »

haha, själv har man ramlathm... :roll: öhhh.. jaa tre fyra ggr tror ja, första gången så hade de presis regnat och de var kallt, sen så var de blöta löv och man kommer i 45km/h på en asfalts väg i skogen, sen kommer man till en sväng, de va där de roliga slutade :evil: men inga större skador ba några små repor, samma dag, cirka 20min senare när jag fortfarande hade brottom, så kommer ja till en korning och ser inte att en bil kommer så när ja ser den blev de av att tvär bromsa :shock:
sista gången var ja på stan och de va svin kallt och halt, jag skulle svänga ut på vägen och drog in med en fet sm sväng, till den secunden visste ja inte att de va så halt, men jag fick reda på de :roll: där repade ja upp en fet repa på sido kåpan och den sprack, men med mig är de bara fint :)
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 8 december 2007, 18:30
Ort: **Forshaga**

Inlägg av igorkim »

ja akn ju berätta min första vurpa då.. Fick låna kompis moppe om ja hade snusat i 20 minuter. Så ja gjorde väl de tills ja blev spyfärdig och snurrig i huvet(första snusningen). Kom i en kurva å vettefaan va som hände men ja kom rätt fort rätt ner i ett dike. De flög kåpor åt alla håll o kompisarna såg vurpan så dom trodde att ja hade dött. Den moppen fick skrotas =)
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Haha ramlat på moppe har ja väl bara gjort en gång (Tappat greppet i framdäcket i 5km/h har väl oxå hänt:P)
Ja had ebråttom till en fotbollsträning körde 90km/h nästan hela sträckan. Och så kommer jag dit men ja hade så bråttom så ja glömde o sakta farten o då kom jag in på snor halt gräs o panikbromsa med framhjulet... Kunde hålla balansen i typ 3m sen vek sig framhjilet o ja fick den över mig... Ingen skada på moppen för den landa mjukt på mig XD

Sen har jag brutit nyckelbenet o slått i benet så jag fick sitta i rullstol ett tag me crossen oxå:P
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
drayper
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 1 juni 2007, 22:30

Inlägg av drayper »

Okej jag hade varit och supit "ganska" mkt så stod moppen på en gräsplätt så var det typ blött ute så jag tog moppen och körde iväg för att det hade varit bråk den kvällen så det stod en massa snutar där så jag ville inte att dem skulle ta mitt trimm :) eller att jag skulle bli av med lämpet så jag drog på som fan upp till en kmpis men jag tänkte ju inte på att däcken var blöta av att jag körde på gräset så jag drog upp i ca 90 km/h och la mig lite ner i en kurva så drog jag värsta vurpen och skrapade upp hela armarna :( och hela benen fick ligga till sängs i ca 5-6 dagar för att jag hade så ont . men man lär sig av sina misstag
Användarens profilbild
Marwoh
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 354
Blev medlem: 9 november 2007, 15:31

Inlägg av Marwoh »

Kommer ihåg min första gång jag o 2 polare väntade på att de skulle sluta regna så 1 h efter så slutade det så taggade som vi var så drog vi direkt ut och lekte på gräsmattorna sen skulle vi dra till pizzan så racade vi på en raka till pizzan de gick vell 90-100 km/h så Skulle vi dra över en gräsplätt så ser vi farbror blå och dom nitar bakbromsen och klarar sig men jag nitar frambromsen o däcket viker sig o ja slängs från moppen o rakt ner i en sjö så polaren slänger av sig hjälmen o mobilen o hoppar i , han trodde ja dog eller någe xD , men ja klarade mig o farbror blå åkte bara vidare så säger min polare fyfan asså gick de bra? jag sa "ahh" då sa han Fyfan va onödigt nu drar vi o köper pizza ist x)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

haha hur gick moppen efter det marwoh?
Användarens profilbild
Marwoh
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 354
Blev medlem: 9 november 2007, 15:31

Inlägg av Marwoh »

haha kul att du frågar chifen! Hade min sm då ; ) , men den fick skrotas för den flög typ in i ett träd o framgaffeln blev sne och ramen blev sne o hela jävla moppen var helt slut x) , men allt gick på försäkring så tog ja trimmet x) hade ett metra kit sp på vid den tiden men nu har ja min roxx ;)
skogen-swe
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 november 2007, 21:37
Ort: haparanda

Inlägg av skogen-swe »

jag ramlade i en tidig morgon klockan 10.00 ungefär skulle till kompisen de hade varit minus i natt samt att de hade rägnat dagen före så jag körde 70km/H sen så fick jag inte alls nå fästen i hjulen alls varken bromsade eller nåt annat körde rakt så for jag med bak däcket först åt vänster sen hela jag, försökte ta i mot med foten men den slank också då slog jag pladask i marken och gled ner i dicket. När jag skulle komma bort så hade jag foten under styret fast med vänster vingkopan då styret blev också sne kom i 60 grads böjning och jag kom inte så lätt loss då jag kom bort så fick jag fortsätta köra i väg och jag kunde inte köra fort bara 5-10km/h max och lugnt efter sanden på sidan av vägen jag skakade också hade så ont. :cry:
Holman
F.D Moderator
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2007, 15:35
Ort: Kungsbacka

Inlägg av Holman »

Vurpat och vurpat...
Har krashat in i en bils motorhuv, då den bara körde in framför mig. Han körde in på en väg som var enkelriktad..

Sedan har jag kört på en kanin så jag våltade.. Sedan är det la bara någon småtabbe på isen, när moppen åkt iväg.

Mvh
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

bara glidit omkull i låga hastigheter på halt underlag xD... En gång när ja körde i skogen på en hal väg så var de en pinne som framhjulet gled på.... Lite vått gräs en gång.... Is när ja sladdade lite förra vintern ^^. Sen var de en mupp som heter Tom som jävlades me mig. Han hade provkört min drd och när ja satte mig på moppen så ställde han sig framför, höll in kopplingen o peta i en växel o släppte upp kopplingen så moppen rulla iväg så ja for baklänges :evil: ... Ja satt o titta bakåt, o så säger han "ja trodde du va beredd :S" ....... Sen gled framhjulet när ja gjorde moppering en gång xD
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
fniss3n
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 juni 2007, 12:12

Inlägg av fniss3n »

Haha minns en gång då fritids var ute i parken o jag körde förbi. Skulle syla lite för barnen för jag vet att dom tkr de är sååå coolt :) Det går ju fint till en början men sen rätt ner i diket.. Haha lyckat ;D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

då va du inte lika cool längre xD
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Alltid kul att styla lite för fritidsbarnen:p
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

gjorde en liten vurpa igår.. dock på en rodeo tjur :P flög av och landade mellan 2 madrasser.. slog bakhuvet i väggen så de svartnade för ögonen :P trodde inte de va mer med det.. men så kollade jag på handen som jag hade känt på bakhuvet med.. helt täckt med blod :P så hade man hål i huvet då.. blödde som en idiot :P gjorde inte spec ont i mer än 30sek efter slaget men blödde rätt mycket.. rann längs nacken och droppade :P men fick ingen hjärnskakning som de värkar.. ha inte varit in på sjukan och kolla :P slutade ju blöda till slut så :) inte så mycket flyt där :P första personen som skadar sig på den tjuren :lol: hade inte min polare jobbat där så hade jag aldrig åkt :P blev bjuden haha
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres
Inlägg: 1454
Blev medlem: 9 december 2007, 17:46
Ort: Karlstad

Inlägg av riejumannen »

haha jag skjutsa min kompis och så blev vi omkörda av mersa han körde fort som fan och sen lite senare så hade han parkerat mitt i vägen och stängt av ljusen så jag såg han inte och på högersidan var det ett dike typ och på andra sidan var det en refug eller va det heter sån där väg grej och jag bara låste båda däcken och sen låg man där och kände den vidriga doften av diesel :D men moppen klarade sej utan en enda repa pga den landade på min kompis :twisted: bara en blinkers som paja hehe
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 316
Blev medlem: 2 december 2007, 19:46

Inlägg av david92 »

sköna historier där ;) då måste man ju berätta om sin vurpa me :P
skulle dra hem från en polare på kvällen, tkr de ä tråkigt o ligga i 70 på asfalstväg för ja hade 13-65 drev då ;) aja svängde in på en grusväg o gena hem, men då vare en biljävlen som blocka vägen i 30 xD så ja svängde in o tänkte köra en traktorstig till en annan polare SEN hem. just när ja svängt in på vägen så börja de spöregna så de blev lerigt som helvete. så av nån anledning skulle ja dra på fulggas och byta sida av vägen, pricka en grästuva, sen låg ja på backen me lera överallt xD
skjutspinnen va utfälld så den böjde sig, bakre blikersen va helt paj.
blev tokig stog o svor aslänge i skogen haha regnet öste ner o ja åkte sakta hem :)
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Qarlsson
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 9 januari 2008, 16:50
Ort: Sollebrunn

Inlägg av Qarlsson »

haha, härliga vurpor killar :D. Den vurpan jag gjort va efetr skolan när de regnat hela dagen & asfalsten va givetvis blöt & hal... Sen kommer man till den biten att man har slicks, fd gatdäck som framdäck (A). så kommer några ungar & ställer sig i vägen och av ren reflex nyper jag full handbroms...

Ingen skada skedd på moppen som tur va för ungarna :Dd
Bildagbok - Mycket moppe bilder : ) - Qarlsson
Msn - Adda, snacka lite om moppar osv ? ;) - Qarlsson@live.se
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

har tappat räkningen på alla mina vurpor :wink: stuntar ju så det blir en hel del. en bail som jag kommer ihåg var efter skolan. lekte omkring på skolgården. körde cirklar å plötsligt fick jag ett kast så jag gick ur cirkeln å ner i backen.

var typ halva skolan så det blev endel skratt från killarna å av tjejerna: nämen hur gick det. herregud :D

jag låg kvar på backen å ropade : jag skulle bara vila lite! :wink:
rauken
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 13 juli 2007, 16:18

Inlägg av rauken »

Hade en Derbi Senda sm 01 som första moppe:) tkt 55 va lite tråkigt, så jag beställde hem ett fint Technigasrör som gav riktigt bra tsm me orginal cylindern:)

Kör utanför plugget o ser allt folk vid moppeparkeringen o tyvärr så tänkte jag väl kanske inte till riktigt..
så jag saktade ner, petade ner en växel, o "dippade" kopplingen o tänkte "nu jävlar ska dom få se bakhjul" men dock så va jag inte beredd på de reset som jag fick:P
så i princip så kastade jag iväg moppen, typ ½ meter upp i luften, studsade till en gång innan framhjulet vek sig o den dammade i backen..
själv så flög man ju av moppen i samband me reset, så jag stod där o såg på när min ögonsten vart kaffepulver:P

jag måste då säga att stämningen va som att någon hade dött.. de vart verkligen knäppt tyst, allt man hörde va min moped som låg o småpruttade lite avgaser där på backen, så de vart fram till den o lyfta upp den, kul att högerdelen av styret vikit sig typ 90* (styret har jag som souvenir i garaget ) samt att framskärmen va knäckt kylarkåpan sprucken och ett antal repor o knäckt frambroms handtag:P

linkade sakta bort till parkeringen me alla moppepojkar me min stackars moppe, parkerade den låste den gick o satta mig vid dem..
de va verkligen helt tyst, till slut började någon asgarva o typ 4sekunder senare låg alla bara o asgarvade jag med:P

de va nog min tids skönaste vurpa^^
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 392
Blev medlem: 8 oktober 2007, 18:22

Inlägg av Martinsson »

Min första vurpa då :wink:

typ tre dagar efter jag hade fått min sprillans nya Derbi -07 :oops: så kände jag för att leka lite ;)
De hade precis regnat ute och de va inte så svårt att sladda på gräsmattan.
Då fick jag den brillianta idén att drifta me moppen :twisted: supermotard o allt kul som faan.

När jag ligger i en kurva(sladdandes) så får bakhjulsfaaanskapet plötsligt fäste och jag flyger över moppen drar i knät i styret så jag fick gå som en jävla invalido i två veckor,mindre skojj :shock:

Men de va lindrigt i jämförelse till skadorna på moppen, spräckte höger bak kåpa och styret ble snett åta helvete, ingen dålig spricka i kåpan kan jag säga, de vart så illa att jag nästan hade en tvådelad bak kåpa :lol: :P

hahaha roligaste vurpan ever, skrattar fortfarande åt de :lol:
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 567
Blev medlem: 24 december 2007, 23:25

Inlägg av DracPojken »

Jag har inte vurpat nått märkvärdigt men en gång när min polare provade min trimmade cross så körde han som satan ne för en backe och sen tog inte bromsarna så han körde rätt in i ett berg och han fastnade mellan massa taggtrådar:D det var as kul att se för att han satt fast där i taggtrådarna en bit ifrån crossen och crossen kom det en jävla rök ifrån. :twisted: hah! det roligaste jag har sett, men det såg inte precis så skönt ut heller.
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

hur gick det för han då? :P
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 567
Blev medlem: 24 december 2007, 23:25

Inlägg av DracPojken »

jodå, han fick ju massa sår osv me han kunde iallafall gå själv :D
Men han får fan skylla sig själv. :twisted:
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Användarens profilbild
nisse__nice
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 362
Blev medlem: 11 oktober 2007, 18:35
Ort: östervåla

Inlägg av nisse__nice »

sj så kvada jag in i en trotoar i 75 när jag skulle hem vid 11 på kvällen å det var frost på asfalten å det var en 90 graders kurva å man tog chansen dum som man ör å svängde fast bakbromsen inte tog ett skit ochså så står typ några av mina kompisar där men ingen skrattademen det gorde fettigt ont moppen flög upp på trotoaren å jag med efter upp å mina kompisar sa att jag å moppen låg i 90grader rakt in hahaha :D :D fettigt ont
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 567
Blev medlem: 24 december 2007, 23:25

Inlägg av DracPojken »

i 75?
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Skriv svar