Trim

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

obi
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 maj 2015, 18:47

Trim

Inlägg av obi »

Har ni några förslag på vad man ska säga som argument för att ja ska få trimma moppen, mina päron tillåter mig inte, så jag skulle behöva lite tips på vad man ska säga? Vad sa ni till era päron?
Rieju Mrx Power Up Castrol Version 08
moddlaren
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 413
Blev medlem: 8 november 2007, 19:35

Inlägg av moddlaren »

Jag trimmade min sons Rieju så han hängde med kompisens 125 på långturer toppade 125+ på gps mil efter mil.

Är tillsalu då han har tagit körkort o fått en vässad passat turbo som första bil.
moddlaren trimma lungt
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Lättaste är la att inte säga nåt o trimma i smyg, annars får du ju försöka övertyga dom att du ska köra försiktigt osv, att du vill trimma lite för att hänga på dina vänner som annars kör ifrån dig samt att du tar på dig allt ansvar gällande böter osv
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

Jag håller med TheAndersson "Lättaste är la att inte säga nåt o trimma i smyg, annars får du ju försöka övertyga dom att du ska köra försiktigt osv, att du vill trimma lite för att hänga på dina vänner som annars kör ifrån dig samt att du tar på dig allt ansvar gällande böter osv"
Sen om din polare har trimmat så kan du be dina föräldrar ringa dina polares föräldrar för å fråga varför dom får köra trimmat osv.
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Du kan ju även ställa en motfråga varför du ej får trimma för dina föräldrar och sen argumentera emot deras synpunkter på varför du ej får trimma.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

Själv kör jag trimmat, men det är svårt att argumentera för att få trimma. Att försäkringen kanske inte gäller och kan få dig rejält skuldsatt för resten av livet. Även att du kan förlora lämpet i några år.

Köpte min första moped strypt, men den bonnemeckade strypningen lossnade snart. Så mina föräldrar gick med på att jag bara skulle dreva ner och inte strypa helt. Att dreva ner så att den går 70+ och sen lova att bara köra 50 funkade för mig.

Känner ju inte dina föräldrar, men om du trimmar efter att ha fått ett nej så skulle iallafall jag ha fått ganska mycket skit.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Skriv svar