Det varierar så mycket från motor till motor, även fastän man har samma setup så kan ena gå fortare...
Sedan så har det MYCKET att göra med hur bra inställd förgasaren är.
En ostrypt CDI till en motor med originalavgassystem vet jag inte riktigt om det kommer göra så stor skillnad.
Låt säga att röret har sin effektkurva mellan 5-7k (ingen aning vart den har sin kurva, men vi säger så iaf) och CDI'n stryper vid 8k. -
- Då finns det ingen som helst anledning till att köpa en ostrypt CDI om den ändå inte har en effektkurva som ligger på ett högre varvantal än när den strypt. Förstår du hur jag menar?
Så ta reda på ungefär vart originalavgassystemet har sin effektkurva och när CDI'n börjar strypa.
För annars kan du skippa CDI'n, om du inte tänkt köpa ett effektavgassystem dvs.
Angående "blindtarmen". Du ska ha tillgång till en vinkelslip/bågfil för att köpa av "tarmen" och sedan så ska du ha tillgång till en svets för att svetsa igen hålet efter "tarmen".
Görs det på rätt sätt så vinner man oftast lite effekt, som sagt så varierar det från motor till motor samt hur bra man ställer in förgasaren efteråt.
Så det kan nog variera från 5 km/h upp till 15+ (?) km/h.
Lycka till