Fixa nude, trasigt rattlås

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rallsson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 oktober 2016, 21:21

Fixa nude, trasigt rattlås

Inlägg av Rallsson »

Tjenare, en i närheten som säljer en neos 02 med trasigt rattlås pga stöldförsök nyligen.
Ens värt att köpa? Och ifall jag tar den kommer det bli svårt att montera styrstam osv pga stöldförsöket och det trasiga rattlåset. Aldrig hållt på med scootrar innan därför jag undrar. Har hört att dom är så pass lätta att knäcka också så vet inte ens om det är något som är värt att fixa om jag ändå fixar ett annat lås till den. :)
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög
Inlägg: 331
Blev medlem: 18 januari 2016, 12:43
Ort: Falköping

Re: Fixa nude, trasigt rattlås

Inlägg av MotorAndMoore »

Rallsson skrev:Tjenare, en i närheten som säljer en neos 02 med trasigt rattlås pga stöldförsök nyligen.
Ens värt att köpa? Och ifall jag tar den kommer det bli svårt att montera styrstam osv pga stöldförsöket och det trasiga rattlåset. Aldrig hållt på med scootrar innan därför jag undrar. Har hört att dom är så pass lätta att knäcka också så vet inte ens om det är något som är värt att fixa om jag ändå fixar ett annat lås till den. :)
De vaa som fan är det ratt på den....
Jag är inte mycket för scooter så jag tycker du borde köpa dig en crossmoppe eller en veteran.
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Användarens profilbild
Rallsson
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 oktober 2016, 21:21

Re: Fixa nude, trasigt rattlås

Inlägg av Rallsson »

MotorAndMoore skrev:
Rallsson skrev:Tjenare, en i närheten som säljer en neos 02 med trasigt rattlås pga stöldförsök nyligen.
Ens värt att köpa? Och ifall jag tar den kommer det bli svårt att montera styrstam osv pga stöldförsöket och det trasiga rattlåset. Aldrig hållt på med scootrar innan därför jag undrar. Har hört att dom är så pass lätta att knäcka också så vet inte ens om det är något som är värt att fixa om jag ändå fixar ett annat lås till den. :)
De vaa som fan är det ratt på den....
Jag är inte mycket för scooter så jag tycker du borde köpa dig en crossmoppe eller en veteran.
Asså styrlås då om jag ska vara mer exakt ;D
Låst