Bing förgasare till Yamaha Dt 50 mx

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Bing förgasare till Yamaha Dt 50 mx

Inlägg av Raggarn1337 »

Tjena!
Undrar om det är någon här som har provat på att ha en Bing förgasare med ställbart munstycke på en gammal Dt eller kanske Mt5? :P
I så fall så undrar jag hur ni gjort / hur andra skulle göra med insuget, finns det något passande att köpa eller är det bara att göra om original insug så Bing förgasaren passar? :P
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Någon har säkert byggt nått insug och testat. Personligen har jag svårt att motivera det arbetet för att få dit en stenåldersförgasare, när det finns så många bättre moderna förgasare att få tag i för småpengar. Dessutom kan man få bra betalt för bingförgasarna av veteranmoppefolket.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Jo det förstår jag, men då jag kört en del veteranmopeder innan så som Compact osv som haft Bingförgasare med ställbart munstycke så har jag fastnat för det helt enkelt.
Så skönt att kunna varmköra motorn och ställa in den helt perfekt.

Så många bra upplevelser, en jag måste dela med mig om är när jag körde min gamla Compact med 60cc, högkomps topplock och ja allt vad man nu hade på :lol:
Så körde jag på bakhjulet och lekte med den och precis när man får syn på polisen så bromsade man och vred om munstycket så att den blöddrade och körde max 25 km/h på full gas.

Nej men så lite kul skulle det vara att ha en Bingförgasare på Dt'n känner jag, blir väl att bygga eget insug så den passar. :p
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Det är kul att få en massa ideer vad man ska göra och roligare är det när det blir verklighet jag har själv haft ideer som blivit verklighet på olika områden så bygg ett eget insug och på med en bing förgasare det är roligt när man lyckas.
Användarens profilbild
MacGyver84
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 547
Blev medlem: 12 oktober 2014, 18:15
Ort: Sandviken

Inlägg av MacGyver84 »

Det är kul att få en massa ideer vad man ska göra och roligare är det när det blir verklighet jag har själv haft ideer som blivit verklighet på olika områden så bygg ett eget insug och på med en bing förgasare det är roligt när man lyckas.
Skriv svar