deffekt tändning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MHL
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 9 september 2016, 18:53

deffekt tändning

Inlägg av MHL »

tjenare min moppe vill inte starta den får bensin och olja. Jag testade om tändingen funkade och det gjorde den inte så då bytte jag tändstift men till min förvånan så ser jag ingen gnista.

Är det ny tändkabel och tändhatt jag behöver? Ska även be min farsa komma över och titta om den får någon ström i huvudtaget (alltså tändhatten)

Kan det va någon säkring som har gått?
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

RE: Moped Kungen

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Jag Har Själv Haft Många Olika Mopeder Med Samma Fel Saker Har Det Varit Med Dem Alla Och Varit Samma Sak Har Hänt Mej Och Mina Gamla Moppar Ochså Men Om Du Hittar Och Lyckas Laga Reparera Och Fixa Alla Felen På Din Moppen Så Få Du Skriva Och Berätta För Oss Alla Andra Moped inträsserade Om Hur Det Gick Eller Hur Det Går Bra Om Det Sen Blir Bra Eller inte Lycka Till
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

Kolla tändboxen, följ tänd kabeln så kommer du fram till tändboxen, jag tror den är trasig så köp en ny.
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Användarens profilbild
MHL
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 9 september 2016, 18:53

Inlägg av MHL »

mojoxom skrev:Kolla tändboxen, följ tänd kabeln så kommer du fram till tändboxen, jag tror den är trasig så köp en ny.
har tändboxen ett specifikt namn? startrelät?
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

Inlägg av keewaykingen01* »

:(
Senast redigerad av keewaykingen01* den 22 oktober 2016, 19:40, redigerad totalt 2 gång.
keewaykingen01*
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 30 september 2015, 03:36

RE: Trög Startad Och Döende Moped Hjälp ?

Inlägg av keewaykingen01* »

Hej Själv Har Jag Då En Baotian Classic Men Min Moped Den Startar Bara Och Motorn På Den Går Bara igång Typ Efter Jag Kickar Den 15-20 Gånger Helt Shjukt Drygt Jobbigt Asså Sen Dör Den När Jag Kör Och Åker På Den Efter 2-3 Kilometer Samtidigt Som Jag Kommer Fram Till En Lång Uppförs Backe Då Lägger Den Av När Motor Slocknar Och Stannar Helt Ut Av Sig Själv Sen Dör Den Även På Fullgas Sen Vill Den inte Gå Vidare Mer igen Länge Så Vad tror Ni Att Felet Kan Vara Eller Vad Är Det Som Är Fel Med Min Krånglande Moped Tacksam För Alla Råd Givning Tips Och Rekomendationer Vad Jag Själv Behöver Göra För Att Få Fart På Min Kines Baotian Moped ? :(
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög
Inlägg: 272
Blev medlem: 13 juli 2015, 08:33
Ort: Umeå

Inlägg av mojoxom »

MHL skrev:
mojoxom skrev:Kolla tändboxen, följ tänd kabeln så kommer du fram till tändboxen, jag tror den är trasig så köp en ny.
har tändboxen ett specifikt namn? startrelät?
Den heter "tändbox" eller "tändspole" startrelät har bara att göra med när man ska starta med el start, men med kick behövs inget start relä, följ kabeln som går från tänd hatten så kommer du fram till en liten "låda" som har en annan sladd ifrån sig som du följer och kopplar ur, söker upp en likadan tändbox med tänd kabel och köper en ny, så bör de funka. Vilken moped har du så kan jag hjälpa dig att hitta rätt.
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini
Tryckfjäder: Polini Blå
Kopplingsfjädrar: Malossi röda
Drevning: Stage6 2.20RF=8.25
Användarens profilbild
MHL
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 9 september 2016, 18:53

Inlägg av MHL »

mojoxom skrev:
MHL skrev:
mojoxom skrev:Kolla tändboxen, följ tänd kabeln så kommer du fram till tändboxen, jag tror den är trasig så köp en ny.
har tändboxen ett specifikt namn? startrelät?
Den heter "tändbox" eller "tändspole" startrelät har bara att göra med när man ska starta med el start, men med kick behövs inget start relä, följ kabeln som går från tänd hatten så kommer du fram till en liten "låda" som har en annan sladd ifrån sig som du följer och kopplar ur, söker upp en likadan tändbox med tänd kabel och köper en ny, så bör de funka. Vilken moped har du så kan jag hjälpa dig att hitta rätt.
Tack för svaret! Jag lyckades fixa problemet det var några kabelskor som inte satt åt ordentligt vid tändspolen
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
Skriv svar