Köpa moped

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Linus345
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 9 september 2016, 12:19

Köpa moped

Inlägg av Linus345 »

Jag är 15 år och har AM körkort. Om jag ska köpa en begagnad EU moped måste jag då ha underskrift av mina föräldrar för att den ska kunna stå på mig eller kan jag köpa den och skriva den på mig utan dem?
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

Du kan skriva den på dig. Det är bara att fylla i dina uppgifter i ägarbytespappret. Sen hur det är med försäkringen om du vill försäkra den i ditt namn vet jag inte om du behöver föräldrars tillstånd.
Senast redigerad av Lucasosterberg den 4 oktober 2016, 23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

Lite osäker hur det ligger till där, köpte själv en EU moped när jag va i din ålder och kunde inte skriva den på mig så den gick automatiskt över på farsan ( eller om vi skrev den på farsan direkt, kommer ej ihåg )
Vet inte om detta berodde på min ålder eller för jag ej hade körkortet..

Du kan stå på den, finns ju föräldrar med skulder som skriver bilen på sina barn för att kronofogden inte ska kunna ta den, vet inte exakt hur detta går till men antar det är något skriftligt mellan dig och din förälder som ni får skicka in.


Varför inte bara ta med farsan och skriva moppen på han? Dessutom lär försäkringen bli billigare oxå :)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar