Undrar vad det är jag behöver byta ?
Bakbromsen funkar inte men cylindern ser ut att vara hel bara att vajern som går till bromsen ifrån cylindern är av. Sedan har luftburken några sprikor i sig så man ser in och undrar om det gör något ? Den läckte även ut bromsolja tror jag det är som läckte ut ifrån bromscylindern.
Sedan har jag två mystiska sladdar/kablar som ena går ifrån förgasaren och den andra lite under. undrar då om någon vet var dem ska sitta.
[/img]https://postimg.org/image/qjorml3aj/adcade0c/
Väldigt tacksam för era svar :=)
Senast redigerad av iTekes den 2 oktober 2016, 18:43, redigerad totalt 2 gång.
Höjningen har inte rostat sönder. Svetsningen är alldeles för dåligt gjord och släppte därför.
Bromsslangen behöver bytas.
Hål in i luftburken kan (beroende på var dom är) släppa in ofiltrerad luft till motorn, med snabbt slitage och såna otrevligheter som resultat. Men det bör inte vara några större problem att laga det, lämpligt lim och eventuellt någon plastbit att sätta över hålen hindrar damm från att komma in den vägen. Tejp funkar också men kan lossna efter ett tag, duger att köra med medan man letar efter en hel burk att byta till i alla fall.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
G-son skrev:Höjningen har inte rostat sönder. Svetsningen är alldeles för dåligt gjord och släppte därför.
Bromsslangen behöver bytas.
Hål in i luftburken kan (beroende på var dom är) släppa in ofiltrerad luft till motorn, med snabbt slitage och såna otrevligheter som resultat. Men det bör inte vara några större problem att laga det, lämpligt lim och eventuellt någon plastbit att sätta över hålen hindrar damm från att komma in den vägen. Tejp funkar också men kan lossna efter ett tag, duger att köra med medan man letar efter en hel burk att byta till i alla fall.
Tackar
Men nu har jag fått ännu mer problem...
Startade den nyligen idag, och den låter dubbelt så mycket än innan "olyckan"
Den drar heller inte lika bra i 1:an och även problem med 2:an den börjar väldigt svagt i växlarna sedan byggs drt upp efter 4 sekunder typ. (Inte som det var innan) Den är även väldigt varvvillig och varvar extremt mycket och drar lite. Den har stått i varmt garage så det är inte kyllan men har du någon anning ?
G-son skrev:Höjningen har inte rostat sönder. Svetsningen är alldeles för dåligt gjord och släppte därför.
Bromsslangen behöver bytas.
Hål in i luftburken kan (beroende på var dom är) släppa in ofiltrerad luft till motorn, med snabbt slitage och såna otrevligheter som resultat. Men det bör inte vara några större problem att laga det, lämpligt lim och eventuellt någon plastbit att sätta över hålen hindrar damm från att komma in den vägen. Tejp funkar också men kan lossna efter ett tag, duger att köra med medan man letar efter en hel burk att byta till i alla fall.
Ska det verkligen vara 2 lösa sladdar eller bara 1