Konstigt problem med Speedfight 3 - hjälp

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

rabbis23
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 september 2016, 18:03

Konstigt problem med Speedfight 3 - hjälp

Inlägg av rabbis23 »

Hej

Köpte en beggad otrimmad Speedfight 3, 2012 AC till grabben för ett par veckor sedan. Den funkade bra ett par dagar, men sedan kom problemen. Den funkar bra från kallstart (kan behöva stå på tomgång 30-60 sekunder för att komma iväg), men det stora problemet är att den ibland är helt kraftlös när man har kört den varm och stannar vid rödljus för att sedan ge gas igen. Riktigt läskigt när man ska ut i en korsning eller rondell.

Den varvar upp till 5000 varv, men rör sig extremt långsamt eller inte alls. Om man knuffar på med fötterna så att den får lite fart så kommer den igång till slut. Har man fått upp farten så går den hur bra som helst (toppar 45-50).

Jag har lämnat in den till en mekaniker som "fixade" den, men på väg hem från verkstaden kom samma problem tillbaks. Han har kollat igenom transmission och misstänker att det är något förgasarrelaterat. Han verkar dock inte veta vad han ska göra åt det.

Finns det någon som har varit med om något liknande? Någon som har förslag på vad felet kan vara? Jag tar tacksamt emot hjälp eftersom jag själv är kass på att mecka.