Aprilia RX50 Supermotard

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Jace237
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 september 2016, 19:40

Aprilia RX50 Supermotard

Inlägg av Jace237 »

Hej, jag undrar om jag kan sätta Supermotard däck o fälgar på min RX50 2004.
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Självklart, ifall det är fälgar från en aprillia 2004 så bör de passa direkt på.
Cpi sm 06- SÅLD
Jace237
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 september 2016, 19:40

Inlägg av Jace237 »

PåDal skrev:Självklart, ifall det är fälgar från en aprillia 2004 så bör de passa direkt på.
Men är inte min Aprilia RX fälgar för smala för SuMo däck eller? just nu är det Dual Sport däck på den som ser ut som cross däck typ.
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 17 oktober 2015, 12:00

Inlägg av NizzePisse »

Jace237 skrev:
PåDal skrev:Självklart, ifall det är fälgar från en aprillia 2004 så bör de passa direkt på.
Men är inte min Aprilia RX fälgar för smala för SuMo däck eller? just nu är det Dual Sport däck på den som ser ut som cross däck typ.
Ska du inte byta fälgar också? Bara däck?
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Jace237 skrev:
PåDal skrev:Självklart, ifall det är fälgar från en aprillia 2004 så bör de passa direkt på.
Men är inte min Aprilia RX fälgar för smala för SuMo däck eller? just nu är det Dual Sport däck på den som ser ut som cross däck typ.
Förstår inte riktigt vad du menar, men vilka fälgar o däck är det du tänkt sätta på?
Cpi sm 06- SÅLD
Jace237
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 september 2016, 19:40

Inlägg av Jace237 »

NizzePisse skrev:
Jace237 skrev:
PåDal skrev:Självklart, ifall det är fälgar från en aprillia 2004 så bör de passa direkt på.
Men är inte min Aprilia RX fälgar för smala för SuMo däck eller? just nu är det Dual Sport däck på den som ser ut som cross däck typ.
Ska du inte byta fälgar också? Bara däck?

Vad jag har förstått så måste jag ha brädare fälgar än dom jag har redan på för att kunna sätta på Supermotard däck. Eller finns det Supermotard däck som är lika smala som mina nuvarande orginal fälgar?
Jace237
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 september 2016, 19:40

Inlägg av Jace237 »

PåDal skrev:
Jace237 skrev:
PåDal skrev:Självklart, ifall det är fälgar från en aprillia 2004 så bör de passa direkt på.
Men är inte min Aprilia RX fälgar för smala för SuMo däck eller? just nu är det Dual Sport däck på den som ser ut som cross däck typ.
Förstår inte riktigt vad du menar, men vilka fälgar o däck är det du tänkt sätta på?
Vilka supermotard som helst egentligen, typ Michelin Pilot Street.
K50
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 27 augusti 2016, 14:10

Inlägg av K50 »

Jace237 skrev:
PåDal skrev:
Jace237 skrev: Men är inte min Aprilia RX fälgar för smala för SuMo däck eller? just nu är det Dual Sport däck på den som ser ut som cross däck typ.
Förstår inte riktigt vad du menar, men vilka fälgar o däck är det du tänkt sätta på?
Vilka supermotard som helst egentligen, typ Michelin Pilot Street.
Du måste köpa nya fälgar med SM-dimensioner, vilket brukar vara 17" bak och fram, De fälgar som du har antar jag är 19" bak och 21" fram vilket inte går.
Jace237
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 september 2016, 19:40

Inlägg av Jace237 »

K50 skrev:
Jace237 skrev:
PåDal skrev: Förstår inte riktigt vad du menar, men vilka fälgar o däck är det du tänkt sätta på?
Vilka supermotard som helst egentligen, typ Michelin Pilot Street.
Du måste köpa nya fälgar med SM-dimensioner, vilket brukar vara 17" bak och fram, De fälgar som du har antar jag är 19" bak och 21" fram vilket inte går.
Då har jag hört att de inte finns några fälgar som passar på mina original gafflar på RX:en, eller är det inte sant? Isåfall var finns det att köpa fälgar som skulle passa?
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Hur svårt kan det vara att skriva in vilken dimension du har på dina däck på google och sen se ifall det finns sm däck som är av samma storlek som innan.
Cpi sm 06- SÅLD
Skriv svar