Tjenare har en Speedfight 2 som fungerar utmärkt, men ibland har jag problem att få igång den. På morgonen när den står i garaget (ej värme garage) så startar den på första försöket med elstarten. Efter skolan en regnig dag så fungerar elstarten också. Men när solen skiner som det har gjort de senaste dagarna är den väldigt svårstartad, brukar knappt få igång den. Dessutom fungerar inte min kick så kan inte använda den, men vad kan problemet med elstarten vara, är det bara jag som inte gör rätt, eftersom blivit tillsagt att den behöver mer gas när den är varm?
Edit 1: Gick hem med moppen - gosh.. sedan fungerade inte den för jag pillade på tändningsstiftet.. men pappa fixade det, dock är det ett mellanrum mellan stiftet och självaste ''slangen'' du sätter över stiftet, vet inte ifall det ska vara det. Samt så laddar jag batteriet och ska förmodligen köpa nytt då pappa tror det är felet. - https://gyazo.com/585b10bad350898c807ecf1f433c9199
Edit 2: Har fått väldigt dålig tomgång nu.
Senast redigerad av Victiny den 28 augusti 2016, 08:21, redigerad totalt 3 gång.
Edit: Gick hem med moppen - gosh.. sedan fungerade inte den för jag pillade på tändningsstiftet.. men pappa fixade det, dock är det ett mellanrum mellan stiftet och självaste ''slangen'' du sätter över stiftet, vet inte ifall det ska vara det. Samt så laddar jag batteriet och ska förmodligen köpa nytt då pappa tror det är felet.[/quote]
De där mellanrummet mellan stiftet och slangen är där för att "skyddet" på tändstiftet är kvar så plockar du bort det så försvinner mellanrummet.
Marer15 skrev: De där mellanrummet mellan stiftet och slangen är där för att "skyddet" på tändstiftet är kvar så plockar du bort det så försvinner mellanrummet.
Hm, hur ser detta ''skyddet'' ut? Har inte märkt att jag har något skydd på den. Men alltså det här skyddet ska man egentligen plocka bort, annars fungerar det inten?
Här är ett tändstift med skydd/lock på: http://imgur.com/JTUOyVy
Utan: http://imgur.com/UJ9cyMO
Men det behöver inte vara problemet, i vissa tändhattar passar den endast utan skyddet/locket på och på vissa andra så passar det med skyddet på.
Enklast är väl om du kollar på din tändhatt vilken slags du har, har du en där det ska sitta ett lock på så är det bara att ta på den!
Kom ihåg att trycka ner tändhatten ordentligt på tändstiftet så den inte sitter helt löst
Raggarn1337 skrev:Här är ett tändstift med skydd/lock på: http://imgur.com/JTUOyVy
Utan: http://imgur.com/UJ9cyMO
Men det behöver inte vara problemet, i vissa tändhattar passar den endast utan skyddet/locket på och på vissa andra så passar det med skyddet på.
Enklast är väl om du kollar på din tändhatt vilken slags du har, har du en där det ska sitta ett lock på så är det bara att ta på den!
Kom ihåg att trycka ner tändhatten ordentligt på tändstiftet så den inte sitter helt löst
Samt så har jag märkt att den har mycket sämre tomgång, den dör allt, även när den är varm och att den inte gick upp i varv som den brukar göra efter natten. Efter jag hade startat den några gånger och testat ifall den kan gå på tomgång så slutade elstarten fungera, det ''klickade bara'' men sedan satt jag den på laddning och elstarten fungerar igen, så det behövs absolut ett nytt batteri.
Det där är varken ett lock eller skydd..
Det är bara för de ska passa båda typerna av tändhattar och påverkar inte effekten på nåt sätt oavsett vilken typ man använder.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Fast nu var det ju så att jag inte visste vad det kallades för men eftersom andra sa skydd så tänkte jag att skydd eller lock lät passande.
Och läste du igenom det jag skrev så ser du att jag skrev att det är för att tändhatten ska passa på tändstiftet...
Senast redigerad av Raggarn1337 den 27 augusti 2016, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Få se hur det ser ut in mot tändhatten så är det lättare att avgöra.
Om den går i botten eller inte spelar ingen roll, den ska tända ändå fast det är väl att föredra att ha den i botten så den inte vibrerar av medans man kör liksom. :p
Raggarn1337 skrev:Få se hur det ser ut in mot tändhatten så är det lättare att avgöra.
Om den går i botten eller inte spelar ingen roll, den ska tända ändå fast det är väl att föredra att ha den i botten så den inte vibrerar av medans man kör liksom. :p