Kylningsproblem Derbi Senda xtreme -05

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Derbiförare
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 augusti 2016, 19:13

Kylningsproblem Derbi Senda xtreme -05

Inlägg av Derbiförare »

Jag har felsökt kylarproblemet på min Derbi men jag har inte lyckats hitta varför temperaturlampan fortfarande lyser. Jag har väldigt nyligen köpt och renoverat mopeden, där har jag bytt cylinderkit, avgasrör, rengjort vattenpumpen och slangarna som sitter på kylningen.

Det var fyllt med gammal kylarvätska då mopeden hade stått stilla i två år innan jag köpte den.

Jag har tagit ut termostaten även fast den fungerade bara, för att se om jag får mer flöde och lampan slutar lysa. Men det hjälpte inte.

Det är inte bara cylindern som blir varm utan alla delarna i kylningssystemet blir också väldigt varma. Så kylarvätskan cirkulerar i systemet. Jag har köpt ny temperaturmätare och har kollat så att det inte är fel på kontakten, den går bara igång när jag har kört c.a 2km

Så vad kan vara problemet med kylningen, kan jag har skruvat på avgasröret för löst eller att jag har för stort munstycke på förgasaren. Är det faktorer som kan påverka kylningen över huvudtaget

Så varför lyser temperaturlampan?

PS: förlåt för så mycket text och dålig grammatik jag skrev detta när jag var lite trött
Derbiförare
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 augusti 2016, 19:13

Jag har luftat systemet

Inlägg av Derbiförare »

Jag har läst på hur man ska göra och har fyllt på genom slangen som går till cylindern och sedan när det börjar trycka på från radiatorhålet satte jag snabbt på slangen igen
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

funkar vattenpumpen som den ska? Är det EBS motorn eller Piaggiomotorn?

Edit: alla delar ska vara väligt varma, kylet ska vara varmt det också.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Inte rätt avdelning. Låser!
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst