Yamaha dt50 värde?

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 18 april 2014, 23:45

Yamaha dt50 värde?

Inlägg av Rasges »

Tjena har tänkt att köpa en kompis gamla dt50 för att fixa och sen sälja. Så undrar vad värdet på dom är nu för tiden. Beror såklart på skick osv men generellt bara.

Tacksam för svar :)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Snackar du om nyare Yamaha DT50R/DT50X eller en gammal DT50 MX? Snackar vi om de gamla MX så... Ptja runt 4-6000 kr fullt fungerande i bruksskick. Nyrenoverad och original så kanske närmre 10. Skulle nog max gett en tusenlapp eller två om det är en renoveringsobjekt. Så runt den prisklassen skulle jag säga.
Har visserligen bara haft 2-3 stycken sådana så det är alltså enligt min erfarenhet, du kan ju vänta på andras förslag innan du bestämmer dig :P
Användarens profilbild
Rasges
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 18 april 2014, 23:45

Inlägg av Rasges »

Raggarn1337 skrev:Snackar du om nyare Yamaha DT50R/DT50X eller en gammal DT50 MX? Snackar vi om de gamla MX så... Ptja runt 4-6000 kr fullt fungerande i bruksskick. Nyrenoverad och original så kanske närmre 10. Skulle nog max gett en tusenlapp eller två om det är en renoveringsobjekt. Så runt den prisklassen skulle jag säga.
Har visserligen bara haft 2-3 stycken sådana så det är alltså enligt min erfarenhet, du kan ju vänta på andras förslag innan du bestämmer dig :P
En gammal dt50 MX är det, kollade blocket lite och du verkar ha rätt bra idé om pris, dom ligger runt det du sa, tack. :)
Skriv svar