Sida 1 av 1

MVT - Tändsystem (Millenium) Analog

Postat: 30 juli 2016, 18:52
av Derbisnubbe
Någon som vet vilket varvtal begränsningen börjar funkar på denna och funkar de på en Derbi 06a

Postat: 30 juli 2016, 19:45
av Raggarn1337
Ptja den är ju helt klart god för över 15k+ varv, står även att "Den är även testad och balanserad för att klara upp till 22´000rpm."
Duger gott och väl :)

Postat: 30 juli 2016, 21:46
av Derbisnubbe
Raggarn1337 skrev:Ptja den är ju helt klart god för över 15k+ varv, står även att "Den är även testad och balanserad för att klara upp till 22´000rpm."
Duger gott och väl :)
jo den biten såg jag, men jag tänkte mer på om nån visste när den stryper (varvtal)

Postat: 30 juli 2016, 21:47
av G-son
Varför skulle en trimtändning vara strypt?

Postat: 30 juli 2016, 22:04
av Raggarn1337
Jaha det var så du menade...
Men vilket som så borde du ändå själv inse att den inte är strypt på något sett.
Klarar den av varvtal upp mot 22 K varv så är det ju rätt självklart att den inte kommer strypa förrän efter 22k.
Du kommer ändå aldrig komma upp i 22.000 varv...

Postat: 30 juli 2016, 23:28
av spaaals
man använder inte varvreggen på en trimtändning ;) skit i att koppla in den bara, det gjorde jag

Postat: 31 juli 2016, 10:36
av Derbisnubbe
G-son skrev:Varför skulle en trimtändning vara strypt?
saxat från twostroke

"Om man önskar att använda tändningen som en ersättare till originalet så skall man koppla in den blåa sladden från CDI boxen till jord, detta leder till att den inbyggda varvtalsbegränsaren i CDI boxen bryter vid ett visst varvtal och minskar på så sätt fordonets topphastighet" är ute efter nåt som är diskret.

Postat: 31 juli 2016, 11:24
av Raggarn1337
Så att ha en trimtändning och en varvtalsregulator skulle vara diskret? Den går ju inte snabbare för fem öre om nu kopplar in en varvreg...

Postat: 2 augusti 2016, 02:24
av LennartTuning
är nog mer frågan om varvstopp så man inte övervarvar motorn.

Postat: 2 augusti 2016, 10:36
av Derbisnubbe
LennartTuning skrev:är nog mer frågan om varvstopp så man inte övervarvar motorn.
Bra, då finns det en i alla fall som förstått frågan. Kan någon tala om också vart stoppet finns på rpm skalan vore det bättre?