MVT - Tändsystem (Millenium) Analog

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Derbisnubbe
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 januari 2015, 20:43
Ort: thn

MVT - Tändsystem (Millenium) Analog

Inlägg av Derbisnubbe »

Någon som vet vilket varvtal begränsningen börjar funkar på denna och funkar de på en Derbi 06a
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Ptja den är ju helt klart god för över 15k+ varv, står även att "Den är även testad och balanserad för att klara upp till 22´000rpm."
Duger gott och väl :)
Derbisnubbe
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 januari 2015, 20:43
Ort: thn

Inlägg av Derbisnubbe »

Raggarn1337 skrev:Ptja den är ju helt klart god för över 15k+ varv, står även att "Den är även testad och balanserad för att klara upp till 22´000rpm."
Duger gott och väl :)
jo den biten såg jag, men jag tänkte mer på om nån visste när den stryper (varvtal)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Varför skulle en trimtändning vara strypt?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Jaha det var så du menade...
Men vilket som så borde du ändå själv inse att den inte är strypt på något sett.
Klarar den av varvtal upp mot 22 K varv så är det ju rätt självklart att den inte kommer strypa förrän efter 22k.
Du kommer ändå aldrig komma upp i 22.000 varv...
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul
Inlägg: 249
Blev medlem: 26 juli 2013, 12:06
Ort: Borlänge

Inlägg av spaaals »

man använder inte varvreggen på en trimtändning ;) skit i att koppla in den bara, det gjorde jag
gött å se
Derbisnubbe
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 januari 2015, 20:43
Ort: thn

Inlägg av Derbisnubbe »

G-son skrev:Varför skulle en trimtändning vara strypt?
saxat från twostroke

"Om man önskar att använda tändningen som en ersättare till originalet så skall man koppla in den blåa sladden från CDI boxen till jord, detta leder till att den inbyggda varvtalsbegränsaren i CDI boxen bryter vid ett visst varvtal och minskar på så sätt fordonets topphastighet" är ute efter nåt som är diskret.
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 11 april 2015, 09:50

Inlägg av Raggarn1337 »

Så att ha en trimtändning och en varvtalsregulator skulle vara diskret? Den går ju inte snabbare för fem öre om nu kopplar in en varvreg...
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

är nog mer frågan om varvstopp så man inte övervarvar motorn.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
Derbisnubbe
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 28 januari 2015, 20:43
Ort: thn

Inlägg av Derbisnubbe »

LennartTuning skrev:är nog mer frågan om varvstopp så man inte övervarvar motorn.
Bra, då finns det en i alla fall som förstått frågan. Kan någon tala om också vart stoppet finns på rpm skalan vore det bättre?
Skriv svar