Hjälp tiori prov moped

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

13jörk
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 21 november 2015, 12:25

Hjälp tiori prov moped

Inlägg av 13jörk »

Hej jag har gjort provet två gånger nu senast gången fick jag 51 och man behöver 52. Har ni några tips eller studietkniker får ni Järna skriva det. Tacksam för vad som helst för tips.
PåDal
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 397
Blev medlem: 30 december 2015, 17:17
Ort: Dalsland

Inlägg av PåDal »

Gör om datatesterna om och om igen tills du nästan kan alla utantill.
Cpi sm 06- SÅLD
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Inlägg av Lucasosterberg »

Och sen när du kan dataproven utantill så läser du HELA boken 2-3 gånger för tragglar man bara dataprov för mycket så "reflexklickar" man på svaret istället för att faktiskt tänka på frågan och sen när frågan omformuleras så kan man inte svaret. Så gjorde jag och fick 65
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket
Inlägg: 864
Blev medlem: 12 juli 2014, 19:19
Ort: Where the grass is green and the girls are pretty

Inlägg av TheAndersson »

När jag tog för bil så körde jag bara frågor på Internet och pluggade inte speciellt mycket, dock har jag kört mycket i trafiken så lärt mig i praktiken..
klarade därför på första försöket.

Tips är att lära dig varför reglerna gäller i respektive situationer , inte bara att det är rätt.

Lär du dig varför det är så så har du inga problem att svara på liknande frågor eller samma frågor formulerade på annat sätt. Då svarar du bara vad som anses logiskt :)

Skulle rekommendera att köra teorifrågor på Internet eller mobilen som en grund, svarar du fel så kollar du upp varför det va fel och inte bara försöker komma ihåg rätt svar.
Efter det så läser du igenom boken. ( du kan även läsa boken innan eller under tiden såklart )

Lycka till!
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar