Flytta in regg i hjulhuset

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Derbiraggern
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 14 juli 2016, 12:10

Flytta in regg i hjulhuset

Inlägg av Derbiraggern »

Jag har köpt en Derbi Senda extreme 07 och tycker att "bögläppen" ser skit ut och vill flytta in regg i hjulhuset men vet inte om det är värt för att har hört att man kan få en duktig böter för de, jag bor i en lite stad som heter strängnäs de bor 12000 pers där och undrar om polisen ens kommer bry sig så länge skylten syns på runt 20m håll, annars finns de några andra lösningar på mitt regg problem som folk kan rekommendera som är lagligt?
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Re: Flytta in regg i hjulhuset

Inlägg av Freppefreak »

Derbiraggern skrev:Jag har köpt en Derbi Senda extreme 07 och tycker att "bögläppen" ser skit ut och vill flytta in regg i hjulhuset men vet inte om det är värt för att har hört att man kan få en duktig böter för de, jag bor i en lite stad som heter strängnäs de bor 12000 pers där och undrar om polisen ens kommer bry sig så länge skylten syns på runt 20m håll, annars finns de några andra lösningar på mitt regg problem som folk kan rekommendera som är lagligt?
Kör med plåten inflytta, om polisen gnölar så är det bara att spela blåst och säga att du inte visste
Mormole
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 juni 2016, 15:12

Re: Flytta in regg i hjulhuset

Inlägg av Mormole »

Derbiraggern skrev:Jag har köpt en Derbi Senda extreme 07 och tycker att "bögläppen" ser skit ut och vill flytta in regg i hjulhuset men vet inte om det är värt för att har hört att man kan få en duktig böter för de, jag bor i en lite stad som heter strängnäs de bor 12000 pers där och undrar om polisen ens kommer bry sig så länge skylten syns på runt 20m håll, annars finns de några andra lösningar på mitt regg problem som folk kan rekommendera som är lagligt?
Straffet blir väl detsamma som om du kör utan reg-plåt helt. Har för mig att den ligger på 400 kronor men låter lite nu när jag skriver det. Själv kör jag inflyttad och mig har de inte stoppat.
wolfgangkillthemall
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 8 februari 2016, 11:04

Inlägg av wolfgangkillthemall »

1500kr för inskjuten reg, 1500 för att köra utan.

Sätt den i hjulhuset, polisen brukar ha överseende. Annars kan du ta ett vinkeljärn i fendern o fästa den i.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
Skriv svar