Rieju smx startar inte efter renovering

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Heermaaan
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 februari 2016, 11:01

Rieju smx startar inte efter renovering

Inlägg av Heermaaan »

Jag bytte cylinder, förgasare och satte dit ett enox rör men den startar inte, den startade en gång när jag sprang igång den men sen har den inte startat sen dess, den har gnista o komp, någon som har någon aning vad de kan vara?
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 211
Blev medlem: 25 juli 2015, 20:50
Ort: Götene

Re: Rieju smx startar inte efter renovering

Inlägg av Lucasosterberg »

Heermaaan skrev:Jag bytte cylinder, förgasare och satte dit ett enox rör men den startar inte, den startade en gång när jag sprang igång den men sen har den inte startat sen dess, den har gnista o komp, någon som har någon aning vad de kan vara?
Dåligt inställd förgasare kanske? Hur långt gick den när du sprang igång den och hur lät den?
Heermaaan
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 februari 2016, 11:01

Re: Rieju smx startar inte efter renovering

Inlägg av Heermaaan »

Lucasosterberg skrev:
Heermaaan skrev:Jag bytte cylinder, förgasare och satte dit ett enox rör men den startar inte, den startade en gång när jag sprang igång den men sen har den inte startat sen dess, den har gnista o komp, någon som har någon aning vad de kan vara?
Dåligt inställd förgasare kanske? Hur långt gick den när du sprang igång den och hur lät den?
g tror att den blöddrade lite, kommer inte ihåg riktigt, jag har skruvat in luftskruven helt o skruvat ut den 2 1/2 varv, ska jag skruva på tomgångsskruven också? Eller ska jag byta munstycke också?
Skriv svar