konstigt problem med Slider

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

AdamCarlsson
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 mars 2016, 19:18

konstigt problem med Slider

Inlägg av AdamCarlsson »

Tjenare. Jag har en Yamaha Slider 2015 som jag satte ett Stage6 pro replica rör på. Men den gick aldrig riktigt bra förutom en gång då den gick perfekt efter rätt bestyckning av förgasare och variator inställning. Men då så gick min variator mutter sönder så de var bara o surfa in på twostrokeo beställa ny. Moppen stod då stilla i cirka tre dagar och efter de så gick den inte alls. Jag gjorde allt jag kunde men fick den inte o gå utan startgas och enbart på de tills den dog alltså bara en till två sekunder. Men ibland om jag har tur så kan den gå om den är riktigt kall(stått i nån dageller två). men den går endast på tongång eller lite gaspådrag och den ryker också mer än din farmor. Och röken var helt vit. Jag har gjort rent förgasaren två gånger, även bytt till 17,5a men den gör fortfrande exakt samma sak även om jag tar av förgasaren och testar bara med startgas. O har prövat att köra på tvåtakts bensin men det känns som det inte kommer någon bensin från förgasaren till cylindern då den går igång på startgas sen dör den och däremellan så ryker det riktigt tjock vit rök från ljuddämparen. Så denna tråd är ett desperat skrik efter hjälp. Om jag inte löser d nu så lämnar jag den på motocity Göteborg vilket jag gärna vill undvika.
Yamaha slider 2015
Setup
5.5g vikter
Stage6 pro replica krom/karbon avgasrör
Dragen v-ring
Sport luftfilter
(Den går inte bra alls nu och ska skaffa en ny förgasare för att lösa detta)